Tetszett a cikk?

A franchise, mint üzletforma nem érdemtelenül válik egyre sikeresebbé az üzleti életben. Nagy biztonságot jelenthet egy franchise-hálózathoz tartozni, de rengeteg munkával jár üzemeltetni azt. Mi a 10 leggyakoribb hiba, amelyet a hálózatok elkövetnek?

A már bevezetett, ismert márkanév, amellyel nem kevés reklámköltséget „spórolhatunk meg”, a hálózat által nyújtott biztonság és a számos előny, amivel egy franchise együtt jár, sokakban azt a hamis illúziót kelthetik, hogy semmit sem kell tenniük a hálózatért.

1. Az átvevők nem megfelelő kiválasztása. Ha a rendszergazda nem fordít kellő időt, energiát és figyelmet a koncepciója átvevőjének megismerésére, leinformálására, akár kellemetlen meglepetések is érhetik. 

2. Az egyes egységek nem kellő alapossággal történő ellenőrzése. A mester átadó nem követi a koncepció minőségének megtartását, sajnálja az időt az egységek látogatására, az esetlegesen szükséges korrekcióra.
  
3. Az átvevőt illetően a szakképzettség hiánya. Nem biztos, hogy a lelkesedés pótolhatja a megfelelő szakképzettséget. Ez nyilván a nagyobb technikai vagy szakmai felkészültséget kívánó hálózatokra vonatkozik.
 
4. A helytelenül felmért piac. Az átvevő nem megfelelően mérte fel a megcélzott piacot a kereslet szempontjából, és nincs a termékére akkora kereslet, mint amekkora beválthatná a vállalkozásához fűzött reményeit.

5. Konkurencia figyelmen kívül hagyása. Könnyen tönkreteheti helyzetünket a piacon, ha  nem térképeztük fel a megcélzott környéket a konkurencia tekintetében, hiszen egy már eleve telített piacra nehezen tör be újonnan érkezett koncepció.

6. A forgalmi jutalék helytelen megállapítása. A túl magasan megállapított royalty nagy terhet róhat az átvevőkre, és amennyiben a royalty havi fix összeget jelent, akkor könnyen kerülhet mínuszba az átvevő, ha nincs meg a rendszeres elegendő bevétele ezt ellensúlyozandó.
 
7. A belépési díj helytelen kialakítása. A rendszergazda nem a körülményeknek megfelelően szabja meg a belépési díj mértékét. Ekkor vagy egyáltalán nem talál vevőt koncepciójára, vagy pedig az átvevő rögtön a hálózat indításakor teljesen kivérezhet anyagilag és nem marad tartaléka a későbbiekben esetleg felmerülő kiadásokra.

8. A rendszergazda nem nyújt megfelelő szintű képzést, nem rendelkezik kézikönyvvel, így az átvevő úgy érzi, nem kapta meg azt a know-how-t és tudást, amire a rendszer kiválasztásakor számított. Ne feledjük: egy "húzós" név még nem jelent automatikusan sikert, ha nincs mögötte érdemi tudás. 
 
9. A belépés után a rendszergazda az átvevőt magára hagyja, nem viselkedik partnerként az esetlegesen felmerülő problémák megoldásában, gyakorlatilag kivonul az átvevő életéből. 

10. A beszállítók előnytelen megválasztása. Komoly anyagi veszteséget okozhat a hálózatnak, ha akár megbízhatatlan, a határidőket nem teljesítő, vagy éppen túlzottan magas áron működő beszállítókkal dolgoztatunk. 

http://www.dakexpo.com/

A volt osztrák agrárminiszter a Der Standardban: Belháború is jöhet a Néppártban, ha a kancellári székbe segítik Kicklt

A volt osztrák agrárminiszter a Der Standardban: Belháború is jöhet a Néppártban, ha a kancellári székbe segítik Kicklt

„Naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen” – Vitézy Dávid reagált Lázár János vasútfejlesztési ötleteire

„Naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen” – Vitézy Dávid reagált Lázár János vasútfejlesztési ötleteire

Trump lehetséges budapesti nagykövete szerint szégyen, amit Rogánnal csinálnak most az amerikaiak

Trump lehetséges budapesti nagykövete szerint szégyen, amit Rogánnal csinálnak most az amerikaiak

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre