LAL: kelet-európai légicentrum Ferihegyen

A LAL investiciju valdymas, a Malévért folyó versenyben talpon maradt litván befektető csoport nem kíván nyilatkozatokkal nyomást gyakorolni a tárgyaló partnerére, arra koncentrál, hogy ha a tender győztese lesz, a lehető leggyorsabban minimalizálja a Malév veszteségeit – közölte Keresztes Dávid, a LAL investiciju valdymas képviselője.

  • MTI MTI
LAL: kelet-európai légicentrum Ferihegyen

A szóvivő szerint a veszteségek meghaladják a tárgyalások kezdetén jelzett mértéket. Keresztes Dávid kijelentette: "... olyan stratégia- és csapat kialakításával foglalkozunk, amely segít abban, hogy esetleges új tulajdonosként ne csak a gyors tőkeemeléssel, hanem az azonnal megkezdett racionalizálással minimalizáljuk a Malév veszteségeit. A jelenlegi állapot szerint rövid időn belül mintegy 100 millió euró tőkeemelésre van szükség és arra, hogy az első pillatattól kezdve ésszerűsítsük a tevékenységet, átszervezzük a társaságot és megnyissuk az új közép-kelet-európai piacokat."

Keresztes Dávid szerint ez azért fontos, mert a behozandó működő tőke az első évben nem az utasok számának növelését szolgálja, hanem a szükséges fejlesztések finanszírozását, amely megerősíti a Malév helyzetét a régióban és új munkahelyek teremtésére ad lehetőséget.

A Malév oneworld légiszövetséghez történő csatlakozásával kapcsolatban Keresztes Dávid elmondta, hogy a LAL befektető csoport tanácsadó csapatának tagja az a Robert Crandall, aki az American Airlines légitársaság elnök-vezérigazgatója volt abban az időben, amikor az amerikai légitársaság kezdeményezte a oneworld légiszövetség megalapítását.

A flyLAL litván légitársaságot is birtokló LAL befektetési csoport képviselője közölte: a tervek szerint a kelet-közép-európai légitársaságokból egy olyan konzorciumot alakítanának ki, amelynek a Malév lenne a vezető légitársasága, támaszkodva a kelet-közép-európai piacra Bulgáriától Lettországig. Ez a stratégia jelentősen növelné a ferihegyi repülőtéren az átszálló utasok számát és az áruszállítási forgalmat is. A közép-kelet európai régiót átölelő fejlesztések és a további hosszútávú járatok beindítása pedig a turizmus gyors fejlődéséhez is hozzájárulna. A befektető megtartaná a magyar légitársaság nemzeti jellegét és segítené a regionális terjeszkedését – fűzte hozzá Keresztes Dávid.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. (ÁPV) igazgatósága január 11-i ülésén döntött arról, hogy két pályázóval, a Borisz Abramovics orosz üzletember nevével fémjelzett AirBrdige Zrt.-vel és a litván befektetői csoporttal folytatja a tárgyalásokat a Malév 99,95 százalékának eladásáról és a több mint 30 milliárd forint állami kezességvállalással felvett hitel „kezeléséről”.

A tárgyalásokon a Malév előtt álló üzleti lehetőségek és a javasolt pénzügyi megoldások részleteit tekintik át – közölte akkor az ÁPV. A privatizációs szervezet emlékeztetett arra, hogy "a privatizáció legfőbb célja a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű társaság hosszabb távú működőképességének biztosítása".

Az ÁPV a magyar nemzeti légitársaság privatizációs eljárásának tárgyalási szakaszába december közepén az AirBridge Zrt-t, a litván LAL légitársaságot birtokló LAL investiciju valdymas-t, valamint Ofer Hava magánszemély által jegyzett ír-magyar befektetői csoportot hívta meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.