szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német Adidas sportszer- és sportruhagyár az első félévben 60 százalékkal növelte értékesítését Kínában, és az olimpia további sikert hozott.

A pekingi olimpia hivatalos sportruházati partnereként az Adidas több mint 3 millió terméket szállított 214 szövetségeknek, önkénteseknek, tisztségviselőknek és másoknak. Tizenhat nemzeti olimpiai bizottságot ruházott fel, közte a kínait, és további három olimpiai csapatot a legjobb hat közül. Pekingben több mint 3000 sportoló küzdött az Adidas termékeiben, és a cég a 28 olimpiai sportág közül 27-ben szerepelt árucikkeivel, büszkélkedett az Adidas közleménye hétfőn.

Az Adidas piacvezető lett Kínában, és előrejelzése szerint biztosra vehető, hogy az idén már Kína lesz a vállalat második piaca az Egyesült Államok után, és 2010-re a kínai értékesítés meghaladja az egymilliárd eurót. Júliusban Pekingben nyílt meg az Adidas eddigi legnagyobb áruháza a világon.

Az Adidas az első félévben 286 millió eurós adózott eredményt ért el kisebbségi részesedések nélkül, 23 százalékkal többet az egy évvel korábbi 232 milliónál.

A forgalma 4 százalékkal 5,142 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 4,938 milliárdhoz képest, változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12 százalékos volt a növekedés. Latin-Amerikában 23 százalékkal 381 millió euróra, Ázsiában 17 százalékkal 1,214 milliárd euróra, Európában 11 százalékkal 2,352 milliárd euróra nőtt, Észak-Amerikában 19 százalékkal 1,16 milliárd euróra csökkent a forgalom.

Tavaly az adózott eredmény kisebbségi részesedések nélkül 14 százalékkal 551 millió euróra emelkedett, a forgalom 2 százalékkal 10,299 milliárd euróra nőtt. Latin-Amerikában 32 százalékkal, Ázsiában 12 százalékkal, Európában 5 százalékkal nőtt, Észak-Amerikában 9 százalékkal csökkent a forgalom.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Olimpiai pénzgépezet: a fogyasztó mindenekelőtt?

A mostani olimpia több szempontból a legek közé tartozik. Még sohasem rendeztek olimpiát olyan népes országban mint Kína. Még sohasem költöttek ennyit az olimpiai játékok előkészületeire mint Kína, és talán még sohasem volt ennyire egyértelmű, hogy az olimpia már nem elsősorban a sportról, hanem sokkal inkább a pénzről szól. Győzött az 1,3 milliárdos piac vonzereje?