szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közleményben reagált a Budapest Airport (BA) vezérigazgatója a Financial Times szerkesztőségi blogjában kedd este a Ryanair magyarországi terveivel kapcsolatban megjelent cikkre. Jost Lammers a közlemény szerint "meglepetéssel" értesült a Hardy Mihály szóvivőnek tulajdonított idézetekről, és "az egyensúly helyreállítása" és a félreértések elkerülése végett hivatalos állásfoglalást tett közzé a Ryanairről. A reptér egyébként 24 órán belül pontosabb információkkal is szolgál majd a Ryanair-járatok sorsáról.

A Ryanair a napokban szeretné elindítani szolgáltatásait Budapesten és korábban már tárgyalások indultak a Budapest Airport és a Ryanair között az indulásról és "néhány üzleti kérdésről" - írta közleményében Jost Lammers, a BA vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a BA sohasem kommentálja a reptér és a légitársasági ügyfelei között zajló tárgyalásokat az ügyfél - jelen esetben a Ryanair - előzetes engedélye nélkül.

A vezérigazgató az után szólalt meg, hogy a Financial Times szerkesztőségi blogjában kedden a Ryanair és a Budapest Airport között kibontakozó állítólagos konfliktusról írt. A cikk szerint a Ryanair már árulja a jegyeket, miközben a Ferihegyi reptér szerint még nem született megállapodás a Malév résidőinek (azaz a repülőtéren leszállásra és felszállásra rendelkezésre álló időpontjainak) a sorsáról. A Ryanair még a Malév leállása előtt megegyezett a résidőkről öt járat esetében, további 26-ról pedig tárgyalásokat kezdeményezett. A légitársaság a BA-t is kritizálta, mert az a cég szerint lassan reagált a Ryanair javaslataira.

AP / Matt Dunham

"Ez hazugság. Kapcsolatban voltunk a Ryanairrel a hétvégén, telefonon és emailben is" - idézte Hardy Mihály reakcióját az FT blogja. "Korábban sem játszottak tisztán, amikor Budapestről közlekedtek. Mindenhová ingyen akarnak repülni. Adunk kedvezményeket, például az új úti célokhoz, vagy a csúcsidőn kívüli résidőkre, de egy légitársaság sem kap különleges elbírálást. Nem ez a politikánk" - mondta a bejegyzés szerint az FT-nek Hardy.

A résidők koordinálása nem a Budapest Airport feladata, ezért természetesen nem tudjuk kommentálni azt, hogy kinek van és kinek nincs résideje - írta az FT cikkére reagáló közleményében a reptér vezérigazgatója. "Krízishelyzetben bármilyen szükséges lépést megteszünk azért, hogy fogadhassuk a Budapestről repülni szándékozó légitársaságokat" - tette hozzá Lammers. Hozzátette, a reptér a következő 24 órában pontos információkat ad ki az utasoknak arról, hogy a Malév leállása óta milyen légitársaságok jelentettek be járatindításokat. Ebben szerinte szó lesz majd a Ryanairt érintő részletekről is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!