Egy orosz városnak kevesebbe kerül a vadonatúj orosz metró, mint Budapestnek a felújított

Az oroszországi Nyizsnyij Novgorod a budapesti metrókocsik felújításának költségéhez képest körülbelül tizenhét százalékkal olcsóbban szerez be új metrószerelvényeket ugyanattól az orosz cégtől.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy orosz városnak kevesebbe kerül a vadonatúj orosz metró, mint Budapestnek a felújított

Az oroszországi Nyizsnyij Novgorod a napokban szerződött az orosz Metrowagonmash-szal, amely 23 új metrókocsit szállít a városnak 1,3 milliárd rubelért. Ez egy kocsira vetítve fajlagosan 56,5 millió rubelt jelent – számolta ki az Index a Metro Report című szaklapban megjelent összeg alapján.

Nyizsnyij Novgorodban a körülbelül 40 éves Metrowagonmash-kocsikat cserélik le az újakra. 

Budapest 2015-ben szerződött az orosz Metrowagonmash-szal, de ez 222 darab metrókocsi felújításáról szól 69 milliárd forintért, azaz körülbelül 15 milliárd rubelért. Ez egy kocsira vetítve fajlagosan 67,5 millió rubelt jelent. Nálunk is 40 éves Metrowagonmash-kocsikat cserélnek, illetve a hivatalos kommunikáció szerint felújíttatnak.

Vagyis, ha a számok stimmelnek, akkor Budapestnek ugyanattól a cégtől egy kinézetre nagyon hasonló metrókocsi felújítva többe kerül, mint ugyanannak a típusnak az új változata Nyizsnij-Novgorodnak.

Bíró Endrét, a Metróért Egyesület vezetője szerint a Metro Report híréhez egy 81717.6 típusú szerelvény fotóját mellékelték. Ez korszerűség tekintetében sokkal közelebb van a leváltott öreg Metrowagonmash-kocsikhoz, mint a Budapesten forgalomba állt felújított kocsikhoz.

A novgorodi új kocsikban elavult orosz hajtás van ugyanis, régi szerkezetű forgóvázzal, egyéb orosz főegységekkel, a budapestiek viszont Hitachi hajtással, Knorr fékrendszerrel és CAF kerékpárral büszkélkedhetnek.

Az Index megállapítása szerint ez azt jelenti, hogy Budapestre gyakorlatilag az újabbnál is újabb metrószerelvények érkeznek felújítás címén.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek