szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elhanyagoltak a három és fél éve átadott 4-es metróvonal megállói. A projekt 452 milliárd forintba került, ám ez nem volt elég arra, hogy megtervezzék a takarítási feladatokat is.

A 4-es metró több állomását is végigjárta az RTL Klub Házon kívül című műsorának stábja Bíró Endrével, a Metróért Egyesület vezetőjével, hogy megnézzék, milyen állapotban vannak három és fél évvel a megnyitásuk után. A bejárás során rögzítették azt, amivel a vonalat használók nap mint nap szembesülnek: a megállók koszosak, porosak, elhanyagoltak.

A díjnyertes, speciális módszerrel épített Gellért téri állomás nagy belmagasságú tereiben található betongerendákat nagyon nehéz tisztítani, és nagyon drága is. Nem véletlen – magyarázta Bíró Endre –, hogy ezt az építészeti megoldást, a dobozos szerkezetet nagyon kevés helyen használják a világ metróiban.

További probléma, hogy Bíró szerint a tervezésnél egyszerűen nem is gondoltak arra, hogy az állomásokat, azok szerkezeti elemeit hogyan lehet majd tisztán tartani. Ez a helyzet a Bikás park megálló magas üvegtetejénél, illetve a Kálvin téren, ahol az átadás óta még sosem takarítottak, mivel a BKV közlése szerint „nem készült megfelelő biztosítórendszer a lemezburkolatok és a gerendázat takarításához”.

A stáb tapasztalatai szerint nemcsak a nehezen takarítható részek koszosak, hanem az olyan felületek is, amelyekről viszonylag könnyen – egy szerelőállvány és seprű segítségével – le lehetne tisztítani a rájuk rakódott szennyeződést.

A riportban szerették volna megkérdezni a helyzetről Tarlós István főpolgármestert, ő azonban nem nyilatkozott. A BKV pedig nem árulta el, mennyibe kerül az állomások takarítása az évente 6 milliárd forint fenntartási költségű metróvonalon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

4-es metró: a közgyűlés szerint is Demszkyék sara a sok szabálytalanság

A Fővárosi Közgyűlés szerdán elfogadta a 4-es metró korrupcióját vizsgáló munkacsoport jelentését, amely az akkor kormányzó és Budapestet irányító MSZP–SZDSZ-t nevezi meg felelősként az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által feltárt szabálytalanságokért. Demszky Gábor volt főpolgármester egy nyomozást megszüntető rendőrségi határozattal válaszolt a közgyűlési döntésre.