Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek drágultak legjobban az év elején, de így is az elmúlt 14 hónap legalacsonyabb inflációját mérték.
Februárban 1,9 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint egy évvel korábban – közölte a KSH. A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek ára nőtt.
Ennél alacsonyabb inflációt utoljára 2016 decemberében mértek. Tavaly egy alkalommal, júniusban volt a mostanival megegyező, 1,9 százalékos infláció, ez volt 2017-ben az egyetlen hónap, amikor 2 százalék alatt maradt a drágulás.
Az élelmiszerek ára 3,9 százalékkal emelkedett, ezen belül a tojás 37,1, a vaj, vajkrém 13,5, a száraztészta 9,9, a tejtermékek 7,4, a tej 6,2, a kenyér 6,0 százalékkal drágult. A cukor 14,2 százalékkal olcsóbb lett.
A szeszes italokat és a dohányárukat a KSH egyben számolja, a legnagyobb mértékben, átlagosan 6,4 százalékkal ez a csoport drágult.
A háztartási energia 1,6%-kal drágult, de ez a szám önmagában sokat nem mond: a tűzifa 14,4, a palackos gáz 7,9 százalékkal lett drágább, miközben az elektromos energia, vezetékes gáz és távfűtés ára nem változott.
A szolgáltatások ára átlagosan 1,0 százalékkal emelkedett. A ruházkodási cikkekért 0,3, az egyéb cikkekért (ebbe a kategóriába tartoznak a gyógyszerek, a járműüzemanyagok, illetve a lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint a kulturális cikkek) 0,5, ezen belül a járműüzemanyagokért 2,0, a tartós fogyasztási cikkekért 1,0 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
Korábban már írtunk arról, mi lehet az oka annak, hogy sokan nagyobbnak érzik a drágulást, mint amilyen a hivatalos inflációs adat. A lakásárak például száguldanak, ami jelentősen drágítja sokak életét, de a tömegcikkek dömpingjével, a túlárazott újdonságokkal és azzal is érdemes számolni, hogy sok szolgáltatásnál az alapár felett más költségeket is ki kell fizetni.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.