Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Nagy falat és drága, ám szükségszerű egy valódi budapesti vasúti körgyűrű kialakítása. Hibátlannak kell lennie ahhoz, hogy az autósokat a tömegközlekedésre csábítsa.
Meglepetésként hatott, hogy a kormány felmelegítette a budapesti körvasút évtizedes ötletét. Az S-Bahn-koncepció nagyra tör, a Nyugatitól Zuglón, Kőbányán, Ferencvároson és Lágymányoson keresztül a Déliig vezető háromnegyedkör-vasutat kellene teljes körré kiegészíteni.
Az e heti HVG arról ír: egy elővárosi gyorsvasút szerelvényeinek legalább negyedóránként kell követniük egymást ahhoz, hogy az autósok nagy tömegei inkább vonatra üljenek. Csakhogy a szakemberek szerint a vágányok és a biztosítóberendezések rekonstrukciójával sem növelhető megfelelőre a Nyugati, a Keleti és a Déli befogadóképessége. Adódik a megoldás: csak minden második elővárosi vonat zötykölődjön be a mai végállomásra, a többi kanyarodjon rá a körvasútra.
Már a meglévő háromnegyed kör végigjárhatóságához is hiányzik két átkötés: a kőbányai Pongrác útnál (ahol a Kelenföldről jövő vágányok nem vezetnek rá a Nyugatiba menőkre) és a kelenföldi Nagyszőlős utcánál (ahol a Pest felől jövő vonatok nem tudnak a Déli felé kanyarodni). A Hungária körút melletti körvasútszakasz csupán kétvágányos, ez pedig nem elég arra, hogy a távolsági gyorsvonatok és a mindenhol megálló elővárosi szerelvények ne akadályozzák egymást.
Ráadásul ahhoz, hogy ezek a vonatok a városon belül valóban metrószerű szolgáltatást nyújtsanak, még valamire szükség van: gyors és komfortos átszállás lehetőségét megteremtő csomópontokra.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.