Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Még vizsgálják a friss bírósági ítélet és versenyhivatali végzés nyomán kialakult jogi helyzetet, de a TASZ újabb pert fog indítani a kormányközeli médiaholding ügyében.
A TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) biztosan megtámadja a versenyhivatal eljárását a kormányközeli médiaholding (Közép-európai Sajtó és Médiaalapítvány, KESMA) létrehozása ügyében – mondta el a hvg.hu-nak Dojcsák Dalma, a szervezet politikai szabadságjogi projektjének vezetője.
A TASZ egyelőre keresi a jogi utat az ügy folytatására, a végső cél az, hogy a KESMA versenyfelügyeleti eljárás nélküli létrehozását lehetővé tevő kormányrendeletet támadják bírósági úton.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) január 29-én adott ki egy végzést arról, hogy visszautasítja a KESMA több Fidesz-közeli médiacégben való tulajdonszerzése (vagyis e cégek összefonódása) ügyében 2018 végén érkezett bejelentést, mivel a kormány egy rendelettel nemzetstratégiai jelentőségű üggyé nyilvánította a fúziót, így a hivatalnak nincs hatásköre eljárni. A GVH egyszer már lefolytatta az eljárást, ám a TASZ és a Szabad Pécs által indított perben a bíróság arra jutott, hogy jogtalanul zárta le, ezért ismétlésre kötelezte. A megismételt eljárás lezárásaképp született a visszautasító határozat.
Dojcsák szerint a GVH érdekesen oldotta meg a helyzetet, ugyanis nem talált olyan jogszabályhelyet, ami alapján a bejelentést visszautasíthatta volna, ezért álláspontja szerint úgy kell tekintenie, mintha a fúzió értéke nem érné el a vizsgálatot indokló küszöbértéket.
A helyzet azért ilyen bonyolult, mert a versenytörvény 2013-as módosítása szerint nem kell bejelenteni GVH-nak a kormány által nemzetstratégiai jelentőségűvé nyilvánított fúziókat. Azonban a KESMA 2018-ban már megtette a bejelentést, mikor a kormány kiadta a mentesítő rendeletet, a törvény azonban nem rendelkezik róla, hogyan kellene kezelnie a GVH-nak az ilyen eseteket. Vagyis az országgyűlés joghézagot hagyott a versenytörvényben, erről itt írtunk részletesen:
A fideszes médiamonstrum joghézagba rántotta a versenyhivatalt
Elég slendriánul pakolták bele a versenytörvénybe, hogy a kormány bármikor engedélyezhet bármilyen céges összeolvadást. A Fidesz-közeli médiamonstrum, a KESMA ügyében a GVH hibázott, de ezt a bíróságnak is a „jogalkotói szándékból" kellett levezetnie, mert a konkrét paragrafusok hiányoznak.
A magyar sajtó jelentős részét (sőt a megyei közéleti napilapok területén például az egészét) birtokló KESMA léte mind versenyjogi, mind médiajogi szempontból aggályos – erre jutott mások mellett az Európai Bizottság és az Európa Tanács. Egy ekkora fúziót a versenyhivatalnak szinte biztosan vizsgálnia kellett volna, ha a kormány nem nyilvánítja nemzetstratégiai jelentőségűvé az ügyletet. A kormányrendeletet az Alkotmánybíróság a parlamenti ellenzék vizsgálja, de ebben az eljárásban nem köti határidő. Ha bíróság kérné az Alkotmánybíróság eljárását, akkor három hónapon belül döntenie kellene.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.
A Dopemannel készült beszélgetését promózza így.