Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Kormányhatározat készült a 21 pontból, amelyekről már egy hete beszélnek a politikusok, de aki hatalmas bejelentésekre számított, annak csalódnia kellett.
Egy mindössze négyoldalas Magyar Közlöny jelent meg hétfőn késő este – a négy oldalból egy a tartalomjegyzék, három pedig az Új Gazdasági Akcióterv. Így, három nagy kezdőbetűvel, ráadásul a határozatban nagyon hangzatos célokat és ígéreteket fogalmaznak meg: új megoldások és új gazdaságpolitikai eszközök kellenek, hogy sikeres legyen Magyarország a megváltozott helyzetben, újból lendületbe kell hozni a gazdaságot, úgy, hogy a társadalom lehető legszélesebb köre részesüljön a növekedés előnyeiből, és 2025-ben 3-6 százalékkal nőjön a gazdaság.
Ilyen szép felvezetés után a részletekről semmit nem tudtunk meg, csupán határozatba írták azt a 21 pontot, amelyet már majdnem egy hete bemutatott a kormány. Újdonság annyi van a szövegben, hogy mindegyikhez kijelöltek egy vagy két minisztert, és határidőt adtak nekik arra, hogy készítsék el a program részleteit.
Így aztán november 30-ig ki kell dolgozni a 21-ből 15 pont részleteit, amelyek a következők:
December 31-én pedig nemcsak a pezsgő pukkan majd, hanem meglesznek a részletek
Két pont van, amelyre ennyi időt sem adtak: a Széchenyi Kártya Program beruházási típusú hiteleinek kamatait október 31-i határidővel kell 3,5 százalékosra csökkenteni, az Eximbank exportösztönző hitelprogramjainak újraindítása pedig azonnal meg kell, hogy történjen.
A 3-6 százalékos növekedési ígéret jól hangzik, de valójában azt jelenti csak, hogy 2025-re tolja át azt a növekedést, amelyet már 2024-re megígértek, és amelyből idén szinte semmit nem sikerül megvalósítani. A lakáspolitikai célok kiemelt figyelmet kapnak – ahogy bemutattuk, ezek az intézkedések az államháztartásnak vagy olcsók, vagy egyáltalán semmibe nem kerülnek, cserébe viszont jókora áremelkedéseket okozhatnak.
Azt a bankvezetők a múlt heti Budapest Economic Forumon kielemezték, hogy 5 százalékos kamatplafont nem lenne érdemes mindenkinek felkínálni, mert csak tovább drágítaná a lakásokat – ez nem is kormányzati hatáskör egyébként, itt a kormány csak az egyeztetéseket folytatná le a bankszektorral, a 3-6 százalékos növekedési terveket pedig ugyanott közgazdászok nem túl reálisnak nevezték (a sáv tetejét semmiképp nem reálisnak), ahogy Bod Péter Ákos fogalmazott: „Amikor hátszél van, meg lemegy a zalai dombokon a Trabant, akkor fel tud gyorsulni 110-re”.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.