szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Országos terjeszkedésbe kezd a a világ első spray termékeket újratöltő automatája, a Respray, a tesztidőszakának sikerét követően már 30 Rossmann-üzlet kínálja a rendszert.

Két évvel az első automaták debütálása után új szintre lépett a Respray: immár 30 Rossmann-üzletben érhető el az innovatív újratöltő rendszer.

A Respray-automata már nemcsak fújós dezodorokat, hanem testápolót, testszérumot és revitalizáló arcpermetet kínál aeroszolos kiszerelésben. A vásárlók az első töltés alkalmával megvásárolt palackjukat tölthetik újra az automatánál, akár négyszer is újrahasználva egyetlen flakont, így ötször kevesebb csomagolóanyag kerül a környezetbe.

Míg a 2023-as induláskor a gépek kizárólag Isana Rossmann sajátmárkás illatokat kínáltak, most már három neves magyar natúrkozmetikai márka is csatlakozott a kezdeményezéshez: a Sofia Michelle, a Nagora és a Yamuna.

Már az első évben azt láttuk, hogy aki egyszer újratöltötte a palackját, az gyakran vissza is tér, sokan már három-négyszer is megtették ezt

– mondta Zámbó Gergely, a Respray egyik alapítója. Réti Andor, társalapító szerint 2024-ben az összes töltés 30 százaléka már újratöltés volt, év végére ez az arány több alkalommal meghaladta a 40 százalékot is. A jelek szerint a vásárlók nyitottak a fenntartható megoldásokra, ha azokat kényelmesen és egyszerűen elérhetik. A tudatos vásárlói réteg egyre bővül, a fenntarthatóság pedig már nem csupán trend, hanem valódi elvárás a kozmetikai piacon.

A Respray a Rossmann üzletében.
Rossmann Magyarország

A Respray több hazai és nemzetközi díjat is elnyert az elmúlt években. A technológia egyedi jellemzője a sűrített levegő hajtóanyagként való alkalmazása, amely kiküszöböli a propán-bután környezetkárosító hatásait. A hazai gyártású illatanyag csökkenti az ökológiai lábnyomot, a palackokat szintén Magyarországon gyártják és a Florin Zrt. szegedi gyárában szerelik össze.

Az újratöltő készülékek 2023-ban még csupán három Rossmann-üzletben voltak elérhetők, mára azonban már 30 helyszínen működnek országszerte. A tervek szerint a bővülés nem áll meg, az országos lefedettség mellett a kínálatot is folyamatosan fejlesztik, további újratölthető terméktípusokkal és márkákkal.

Indul az árrésstop, máris lépett a Rossmann – sok vásárló meg fog lepődni a kasszánál

Május 19-étől harminc termékkörre vezetnek be árréstopot a drogériákban, a Rossmann máris módosította az általános szerződési feltételeit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!