szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Megújul a Kelenföldi pályaudvar, a rendezésére kiírt pályázatra beérkezett pályamunkákat kedden értékelték. A díjnyertesek ötleteit várhatóan beépítik a készülő városrendezési és szabályozási tervekbe.

Galéria, kattintson!
A pályázatot a Fővárosi Önkormányzat a XI. kerületi önkormányzattal közösen írta ki. Az első helyezett, a Mű-Hely Zrt. team vezetésével dolgozó építész irodákból álló csoport hétmillió forintot nyert el, a második helyezett ECE PM Budapest Kft. 4,5 millió forintot, a harmadik helyezett Palatium Stúdió Kft. 3,5 millió forintot.
Az eredményhirdetésen Lakos Imre, a XI. kerület alpolgármestere elmondta, hogy az ötletpályázatot fél éve írták ki, abból a célból, hogy a 4-es metró építésével azonos ütemben, vagyis már 2010-re elkészülhessen a Kelenföldi pályaudvar és környezete rendezésének első üteme. "Közép-Európa legnagyobb intermodális központja épül fel Kelenföldön, amely mind költségeiben, mind méreteiben meghaladja például az új kormányzati negyedet" - ismertette.

Nagy Béla, az ötletpályázat első díjas tervezői csoportjának vezetője az Ingatlanmenedzser.hu-nak elmondta, hogy a fejlesztés alapjában változtatná meg az Etele teret, hiszen egy olyan korszerű intermodális központ jönne itt létre, ahol a legkülönfélébb közlekedési eszközök között lehetne átszállni, beleértve a nemzetközi és hazai vonatokat, az elővárosi vonatokat, a villamosokat, a BKV és a távolsági buszokat - bár a fő mag a metró lenne. Minden az új metróállomásra szerveződne, a két kijáratnál pedig két „mag” épülne: az irodai mag az őrmezei oldalra kerülne; ide 80−100 ezer négyzetméternyi iroda épülne, mellé pedig egy oktatási és diákközpont, valamint egy szabadidős sportközpont kerülne. Ezen az oldalon lenne a távolsági autóbusz pályaudvar, a BKV autóbusz pályaudvar, és egy parkoló is épülne ide. Az Etele téren lévő távolsági autóbusz pályaudvar helyére BKV pályaudvar kerülne, villamosmegállókkal és autóbusz végállomásokkal. Ezen a részen lennének még kereskedelmi és vendéglátó egységek, valamint irodák és rendezvényközpont is.

A tervezőcsapat egy olyan korszerű aluljárórendszer építésére is javaslatot tett, amelyben már eleve egy sor kereskedelmi, szolgáltató üzlet lenne, s innen könnyen meg lehetne közelíteni a különféle közlekedési eszközöket, a sínek két oldalán lévő szabad területeken felépítendő, összesen 300-500 ezer négyzetméternyi kereskedelmi, szolgáltató, irodai, sport és oktatási létesítményeket. A pályaudvar felújítása esetén a jelenlegi pályaudvari épületet egy kerületi rendezvényházzá lehetne átépíteni.

Nagy Béla csapatának pályázata az M1-es, M7-es autópályák bevezető szakaszának átalakítására is kitér: az őrmezei részére korszerű, jelzőlámpás körforgalmat terveztek. Maga a körforgalom talajszinten lenne, és alatta bújna át az M1-es, M7-es autópálya bevezető szakasza. Ebből a csomópontból lehetne kikanyarodni az autóbusz végállomásra és a távolsági buszokhoz, a másik oldalról pedig az Egér útra lehetne átjutni.

MTI Itthon

Átszabják a Nyugati pályaudvart is

A kormányzati negyed építésével összefüggésben átalakul a Nyugati pályaudvar is, amelynek rekonstrukciós tervét a MÁV közreműködésével a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak 2008. január 1-jéig kell elkészítenie.

Rácz András: Ha Orbán Balázs tudományos fokozatot kap, azt mindenkinek el kell fogadnia

Rácz András: Ha Orbán Balázs tudományos fokozatot kap, azt mindenkinek el kell fogadnia

Vogel Evelin: Péter simán ki tudna fizetni a saját pénzéből, amit a Fidesztől kapott éveken át a semmire

Vogel Evelin: Péter simán ki tudna fizetni a saját pénzéből, amit a Fidesztől kapott éveken át a semmire

A következő Lamborghini Urus még biztosan nem lesz elektromos

A következő Lamborghini Urus még biztosan nem lesz elektromos

Felfüggesztett fogházbüntetést kapott egy szomszédja kutyájának szögekkel tűzdelt virslit adó szekszárdi férfi

Felfüggesztett fogházbüntetést kapott egy szomszédja kutyájának szögekkel tűzdelt virslit adó szekszárdi férfi