szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Külön gyári cikkszáma is van: 199 398 500 A.

A Volkswagen egyik legsikeresebb „terméke” nem négy keréken gurul, hanem a szupermarketek hűtőpultjában várja a vásárlókat: a híres VW currywurst, azaz currys kolbász. Ezt a mostanra legendássá vált ételt eredetileg a wolfsburgi gyár hentesüzemében kezdték el gyártani 1973-ban, kizárólag a gyár étkezdéinek dolgozói számára.

A currywurst azonban gyorsan túlnőtt a gyár keretein, és igazi kultuszétekké vált Németország-szerte. 2024-ben a Volkswagen csak ebből közel 8,6 millió darabot adott el – többet, mint amennyi autót értékesített ugyanebben az évben, sőt megpróbálkozta a vegán változattal is.

Most újabb mérföldkőhöz érkezett a VW kolbász karrierje: június 1-jétől Észak- és Kelet-Németország Edeka és Netto üzleteiben már előre elkészített, mikrohullámú sütőben melegíthető formában is elérhető, ketchuppal együtt. A következő hetekben a termék országosan is megjelenik.

Bár a currywurst a vállalat éves pénzügyi beszámolóiban nem szerepel külön tételként, iparági becslések szerint milliós eurós bevételt termel évente – nem mellesleg saját Volkswagen cikkszámmal is rendelkezik: 199 398 500 A. A kolbász annyira fontos része a márkának, hogy amikor 2021-ben a VW vegetáriánus alternatívát próbált bevezetni, az alkalmazottak heves tiltakozására gyorsan visszavonták a döntést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!