szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az alapozásra 2011 júniusában már sor került, így haladéktalanul megkezdődhet a pályaudvar építése.

Az alapozásra 2011 júniusában már sor került, így haladéktalanul megkezdődhet a pályaudvar építése. Az előre gyártott elemeknek és az alkalmazott technológiának köszönhetően az építés csupán néhány hónapot vesz igénybe. A beruházás első fázisa, a vasútállomás 2012 májusára készül el, ezzel hozzájárul a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság küzdelmeire a városba érkező szurkolók gyorsabb és kényelmesebb közlekedéséhez.

Így nézett ki a régi pályaudvar és parkolója
A pályaudvar látványterve

A teljes integrált közlekedési csomópont 2013 második felében készül el. Az 5500 m² - es pályaudvar  a Poznań Główny nevet kapta, míg a mintegy 60.000  m² - es, 230 boltot magába foglaló bevásárlóközponté Poznań Główny City Center lesz. “Szeptember végére tervezzük az épületegyüttes alapkövének elhelyezését. Az Utasportrék projekt keretében a pályaudvar jelenlegi utasai közül 100-nak a fényképét helyezzük el az alapkőben. Ez az időkapszula megörökíti a pályaudvar jelenét és egyben emléket állít megújulásának is.” – hangsúlyozta Török Árpád, a TriGranit vezérigazgatója.

Sétány is lesz a csomópont közelében

 A Lengyel Vasúttársaság (PKP) 8 pályázó közül választotta ki a TriGranitot a komplexum fejlesztésére. A megállapodás szerint a lengyel partner bocsátja rendelkezésre a 4 hektáros területet a szükséges engedélyekkel együtt, a TriGranit pedig a beruházás terveit és anyagi forrásait biztosítja. Az integrált közlekedési és kereskedelmi központ terveit a poznani Pentagram Architects céggel együttműködve a Bose International végezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

ingatlanmenedzser.hu Ingatlan

Ismét csöröghet a Demján-kassza

A több mint 80 000 nm-es épületegyüttes magába foglal egy 1600 fős koncerttermet, egy kiállítási központot, és egy...