szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A díjemelés célja, hogy csökkenjen a gépkocsihasználat, és helyette többen és gyakrabban vegyék igénybe a...

 

A díjemelés célja, hogy csökkenjen a gépkocsihasználat, és helyette többen és gyakrabban vegyék igénybe a tömegközlekedési eszközöket. A tömegközlekedés kihasználtságát akarják ösztönözni az új jegyárakkal is. Májustól a havi bérlet ára 49-ről 45 euróra csökken, az éves pedig bérleté 365 euró lesz 449 helyett. Az egyszerű vonaljegy többe kerül majd: két eurót kell fizetni érte a korábbi 1,80 euró helyett.

A városvezetés azt a célt tűzte ki, hogy az autóközlekedés aránya néhány év alatt 31-ről 20 százalékra csökkenjen, a tömegközlekedésé pedig 36-ról 40 százalékra emelkedjen. Egy 15 európai várost összehasonlító osztrák kimutatásban a jelenlegi 36 százalékos aránnyal Prága, Madrid és Brüsszel után a negyedik helyen áll az osztrák főváros. Budapest ugyanezen a listán - Amszterdammal együtt - 30 százalékos mutatóval a hetedik.

Csütörtöktől új tarifák lépnek életbe a város fizetőparkoló-övezeteiben. A félórás várakozás díja 60 eurócentről egy euróra, a kétórás parkolásé 2,40 euróról négy euróra emelkedik. A március elseje előtt vásárolt parkolócédulák érvényüket vesztik, de a különbözet megfizetése mellett beválthatóak új típusúakra. A tilosban parkolóknak is mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk márciustól, 21 euró helyett 36 lesz a büntetés.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!