szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Műszaki hiba miatt több száz utast kellett átszállítani egy másik vonatra hétfőn a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban. A Csatorna-alagút forgalmában jelentősek a fennakadások.

A műszaki hiba akkor történt, amikor egy Le Shuttle-szerelvény haladt át az alagúton. A vonat, amely Folkestone-ból indult, már 11 kilométert megtett Franciaország felé a 48 kilométeres alagútban, amikor áramellátási problémák miatt leállt. Az alagutat üzemeltető Eurotunnel társaság előzetes tájékoztatása szerint valószínűleg a vonat áramszedője leszakította a felsővezetéket.

A szerelvényen 382 személy utazott; őket félórás várakozás után leszállították, és a karbantartó járművek közlekedésére kialakított, de evakuálásra is használható középső alagútba vezették át. Az ellenirányú főalagútban Franciaországból küldtek értük egy mentesítő szerelvényt, amely átvitte őket a francia partra, de járműveik egyelőre az alagútban rekedt vonaton maradtak.

A forgalom a szabadon maradt alagútban folytatódott, de komoly késésekkel. A Eurotunnel rendkívüli helyzetekre kidolgozott menetrendje alapján a szerelvények 90 percig az egyik, majd 90 percig a másik irányban haladhatnak ebben az alagútban.

A Eurotunnel utastájékoztató szolgálata szerint hétfőn este a Le Shuttle-szerelvényekkel átkelni kívánó autósoknak a brit terminálon négy órát, a francia oldalon három órát kellett várakozniuk.

A személyszállító Eurostar expresszeket üzemeltető társaság is jelentős késésekről számolt be, és azt kérte utasaitól, hogy ha nem feltétlenül szükséges, hétfőn ne utazzanak. A cég felajánlotta, hogy a hétfőre szóló menetjegyeket a következő négy hónapra ingyen átcseréli.

A súlyos üzemzavar hatással lehet a Tour de France kerékpáros körversenyre is, amelynek angliai szakasza éppen hétfőn zárult Londonban, és csapatok buszai és szállítójárművei a Le Shuttle-vonatokon keltek volna át Franciaországba, ahol kedden kezdődik a verseny negyedik szakasza.

Az utóbbi években ez a legkomolyabb fennakadás a Csatorna-alagútban.

Legutóbb 2009 rendkívül hideg decemberében történt hasonló; akkor egymás után hat Eurostar-szerelvény romlott el és rekedt órákra az alagútpár London felé tartó ágában, összesen 2500 utassal. A későbbi vizsgálat megállapítása szerint a szupervonatok elektronikai berendezéseit a fagyos, havas külső időjárás és a Csatorna-alagút meleg, párás levegője közti különbség, valamint a szerelvények által beszívott, az alagútban olvadni kezdő hó tette tönkre.

Megmérte a kormányközeli kutatóintézet: sima Fidesz-győzelem jön 2026-ban, nem is kérdés!

Megmérte a kormányközeli kutatóintézet: sima Fidesz-győzelem jön 2026-ban, nem is kérdés!

Orbán: A legtöbben még azt hiszik, ők megúszhatják. Nem fogják

Orbán: A legtöbben még azt hiszik, ők megúszhatják. Nem fogják

Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet

Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet

Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot

Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot