szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erről az öt pontról is folyik az egyeztetés - hangsúlyozta a politikus. A hatpontos sorrend első helyén a közlekedési társaság "vízfejének" megszüntetése áll, ezt a szerződések felülvizsgálata, az ingatlanvagyon áttekintése, a tarifa-, illetve a kedvezményrendszer felülvizsgálata követi, és a legutolsó a sorban a mellékvonalak bezárása.

Mesterházy Attila felhívta a figyelmet arra, hogy egyedül a mellékvonalaknál volt egy időbeli korlát, ami a menetrend kihirdetése miatt volt szorító, de a többi kérdésben is folyik az egyeztetés, hiszen a negyvenmilliárd forint megtakarítását a hat pont végrehajtásával lehet elérni.
   
Abban maradtunk a kormánnyal, annyi egyeztetést tartanak, amennyi szükséges ahhoz, hogy politikai, szakmai kompromisszumok mentén el lehessen dönteni ezeket a kérdéseket - közölte a frakcióvezető. Mesterházy Attila azt mondta, olyan menetrendet szeretnének, amely jobban megfelel az utasok igényeinek, hogy akkor menjen a vonat, vagy a busz, amikor az utazóközönségnek leginkább szüksége van rá. Elképzelhető olyan megoldás is - folytatta - , hogy turisztikai célállomásoknál időszakosan, nyáron működne a személyszállítás. Hozzátette: jövő héten arról kell döntenie a frakciónak, hogy ha marad vitás kérdés, akkor azt hogyan kívánja rendezni a vasúti közlekedésről szóló törvénymódosításban.
   
A frakcióvezető azt mondta, a 2010-es költségvetés elfogadását nem érinti a közösségi közlekedés átalakítása, két külön szavazásról van szó.
   
Göndör István, az MSZP parlamenti frakcióvezető-helyettese hétfőn a képviselőcsoport ülése újságíróknak elmondta: felborulni látszik az MSZP-frakció által korábban megszabott menetrend, vagyis, hogy előbb átszervezések, ingatlaneladások, racionalizálások kellenek, mielőtt a szárnyvonalakról dönthetnének.
  
További információkat tartanak szükségesnek ahhoz, hogy a közösségi közlekedés átalakításról, így a szárnyvonalak bezárásáról is állást tudjon foglalni - tette hozzá.
   
Az MTI hétfőn úgy értesült, a kormány a héten várhatóan benyújtja a vasúti közlekedésről szóló törvény módosítását, amely felhatalmazást adna a MÁV átszervezésére, miközben az MSZP-frakció több tagja még mindig vitatja a közösségi közlekedés átalakítására vonatkozó terveket. Úgy látják, felborult a miniszterelnökkel kötött megállapodás az átalakítás menetrendjéről.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!