Váratlanul érte a BKV-t a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata

Váratlanul érte a BKV-t a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata, amelyben a midibusztender kapcsán benyújtott jogorvoslati kérelemnek részben helyt adott.

  • MTI MTI
Váratlanul érte a BKV-t a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata

A közlemény szerint a közforgalmú autóbuszvonalak alvállalkozásban történő üzemeltetésre indított közbeszerzésben a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a bírálati szempont. Jelenleg ugyanis az érintett midibuszok üzemeltetése a 2010. első féléves adatok alapján 541 forintos közvetlen önköltséget jelent a BKV-nak kilométerenként. Az új modellben, a nyertes ajánlata alapján ez a költség 379 forintra csökkenne kilométerenként, amellyel a hatéves alvállalkozói üzemeltetési szerződés során, több mint két milliárd forintos megtakarítás érhető el. A BKV nem zárt ki senkit, a legolcsóbb ajánlattevőt választotta - írták a közleményben.
 
A tender során a társaság kérte az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt.-t: ajánlati árát indokolja meg és támassza alá, hogy az miért nem minősíthető kirívóan alacsony árnak. Az indoklás alapján a BKV megállapította, hogy a cég ajánlatában gazdaságilag ésszerű kalkulációval vállalta a szerződés teljesítését. Az eljárásban a második legkedvezőbb ajánlatot a VT-Transman Személyszállító és Szolgáltató Kft. tette. Bár a kft. ugyanazzal a busztípussal nyújtaná a szolgáltatást, a vele történő szerződéskötés a nyertes ajánlathoz képest több mint egymilliárd forint többletköltséget jelentene.
 
A közlemény emlékeztet: az eljárásban 610 forint kocsikilométerenkénti ajánlati árral harmadik helyre sorolt - szintén azonos busztípussal jelentkező - Vértes Volán Zrt. a Közbeszerzési Döntőbizottságnál 2010. november 29-én megtámadta a BKV közbeszerzési eljárását. A Közbeszerzési Döntőbizottság 2011. január 10-i határozatában megállapította, hogy a Vértes Volán Zrt. által kifogásolt három kérdésből kettőben a BKV helyesen járt el, mivel megfelelően biztosította az iratbetekintést, valamint egyenlő és megkülönböztetés-mentes bánásmódban részesítette az ajánlattevőket. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban úgy ítélte meg, hogy a midibusz tenderrel kapcsolatos döntés megalapozásához a BKV-nak még részletesebben vizsgálnia kell azt, hogy a nyertes ajánlattevő által adott üzemeltetési költség nem minősül-e kirívóan alacsonynak.
 
A bizottság határozatában foglaltaknak a BKV eleget akar tenni - áll a közleményben. A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg. A döntés ellen a BKV buszos szakszervezeteinek egy része tiltakozott, mert szerintük hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei és az utazóközönségnek nyújtandó szolgáltatás minősége. Három szakszervezeti szövetség közösen a tender végeredményének visszavonását követelte. Az Orangeways Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnának forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.

Meghalt Ozzy Osbourne

Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.

utazás

Európa 5 legszebb vasútvonala

Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.