szerző:
hvg.hu

Éles hangon bírálta Vitézy Dávidot egykori egyesülete, a VEKE. A BKK vezérigazgatójává avanzsált Vitézy a közlekedési központ sikereként állította be a Van Hool buszok beszerzését, miközben azokat a VEKE hajtotta fel és a BKV vette meg.

„Új típus a budapesti utakon: jönnek a szóló Van Hool-buszok” – ezzel a címmel közölte pénteken a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy megérkezett Budapestre az a 13 darab használt Van Hool busz, amik várhatóan novembertől szállítják majd az utasokat olyan vonalakon, amelyeknél korábban még nem volt alacsonypadlós szolgáltatás.

A BKK közleményére szombaton reagált honlapján a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), amelyben a civil szervezet – bár név szerint nem említi – élesen bírálja Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját, amiért a beszerzést a BKK sikereként állítja be, miközben a buszokra az egyesület lelt rá, és a BKV vette meg őket az ilyenkor szokásos közbeszerzés után.

Ilyenek lesznek a VanHool buszok - további képekhez kattintson, a galéria új ablakban nyílik!
©

Emlékeztetőül: Vitézy Dávid a VEKE egyik vezetőjeként az előző önkormányzati ciklusokban rendszeresen és keményen kritizálta a BKV és a főváros korábbi vezetését. Vitézy bírálata a közlemény végén kezdődik; a VEKE jelezte, hogy amikor a használt Van Hool buszok beszerzése megkezdődött, a BKK még csak nem is létezett, a központ közleményében pedig több valótlanság van. A VEKE szerint a BKK közleménye épp olyan felületes, mint a BKK-nál meglévő tudás.

Súlyos elfajulás

„A felületességben semmi meglepő nincs, mivel a BKK-nak gyakorlatilag semmi köze nem volt ehhez a beszerzéshez, a kérkedés pedig szintén nem meglepő egy valódi hatáskörrel nem, ám önigazolás-gyártásra berendezett kommunikációs gépezettel rendelkező vállalattól” – írja a VEKE, amely szerint a felelősség a vezérigazgatót, azaz Vitézy Dávidot terheli.

A civil szervezet szerint Vitézy pontosan tudta, hogy a VEKE hogyan találta meg a buszokat és adta át információit a BKV-nak, ahogyan azt is, hogy nem a BKK közbeszereztetett, hanem a BKV, ennek ellenére a közlekedési központ meg sem említi azokat, akiknek a beszerzés köszönhető.

„Az ilyesmi egyszerűen szakmai tisztesség kérdése, nagy kár, hogy az asztal túloldalára átülve az erények ilyen hamar, mindössze néhány hónap alatt elenyésznek” – olvasható a VEKE cikkében. A szervezet úgy látja: a BKK „rövid létezése alatt máris súlyos elfajulási jeleket” mutat.

Vitézy Dávid és Tarlós István. Duett és duellum
©

Dorner Lajos, a VEKE elnöke a Facebookon is kikelt Vitézyék kommunikációja ellen: „nekem most lett elegem. Ezeket a kocsikat ugyanis személyesen én hajtottam fel Hollandiában, amikor a VEKE-vel buszokat kerestünk. Vitézy Dáviddal még külön meg is beszéltem, hogy bár ismerem a kommunikációjukat, de ezúttal, mivel a tisztesség úgy kívánja, ugyan már tegyenek kivételt és említsék meg az előzményeket. Tisztesség nincs, önfényezés, idegen tollakkal ékeskedés van” – írta az egyesület elnöke a közösségi oldalon.

Jó üzlet volt

Cikkében a VEKE egyébként részletesen beszámol a használt buszok beszerzéséről. Mint írják: a VEKE 2010 augusztusában kezdett használt járművek felkutatásába a nemzetközi piacon, így bukkantak rá Hollandiában a Van Hool buszokra, amelyek egyes hírek szerint Nijmegen városában, más hírek szerint az amszterdami reptérre közlekedtek reptérbuszként.

A típus egyébként nem ismeretlen Budapesten, csuklós változatából 32 darab már fut a fővárosban; onnan lehet őket megismerni, hogy brüsszeli színekben közlekednek, mert a BKV nem akart költeni az átfestésükre.

A holland kereskedő akkor közölte: hajlandó eladni a buszokat a BKV-nak, akár a hosszas közbeszerzést is megvárja. A VEKE megkereste a BKV-t, a közlekedési vállalat pedig lecsapott a buszokra. A BKV darabonként 7 millió forintot fizetett a buszokért, a VEKE szerint a cég jó üzletet kötött. A közbeszerzést követően a 13 buszból 12 júliusban megérkezett Budapestre, az egyik busz váltóhiba miatt nem indult el, de vélhetően augusztusban már az is Budapesten lesz.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Király Dávid Itthon

Nehezen újítható meg a BKV járműállománya

Jóllehet az olcsón beszerzett, használt járművek rövid távon látványos javulást eredményezhetnek Budapest közösségi közlekedésében, valójában csak tűzoltásra elegendők. Hosszabb távon az új járművek beszerzésének nincs alternatívája.

hvg.hu Itthon

Fotók: ilyen buszokkal utazhatnak a budapestiek

Megérkezett Budapestre a tizenhárom használt autóbusz Hollandiából. A már forgalomban lévő csuklós Van Hoolok „kistestvérei” hamarosan forgalomba állhatnak a fővárosi utakon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Doku360: Antall József kibekkelte a kommunizmust, de építette a saját lehetőségeit

Doku360: Antall József kibekkelte a kommunizmust, de építette a saját lehetőségeit

Mit szólna egy ilyen 625 lóerős kombi BMW M8-hoz?

Mit szólna egy ilyen 625 lóerős kombi BMW M8-hoz?

Győri értelmiségiek Borkai távozását követelik

Győri értelmiségiek Borkai távozását követelik

Szervizeléskor összetört a kütyü, a cég mossa kezeit. Mi a teendő?

Szervizeléskor összetört a kütyü, a cég mossa kezeit. Mi a teendő?

Radar 360: Orbán a Trump-botrányban és a "beteg dologról"

Radar 360: Orbán a Trump-botrányban és a "beteg dologról"

Az EU-nak is elismerte a kormány: az MNB-alapítványok közpénzből gazdálkodnak

Az EU-nak is elismerte a kormány: az MNB-alapítványok közpénzből gazdálkodnak