Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
A szegedi betegszállító cégek leállása miatt közigazgatási eljárást indított az Országos Tisztifőorvosi Hivatal.
Keddi számában a Délmagyarország írt arról, hogy csak két betegszállító cég marad Szegeden, mivel a márciusban bedőlt vállalkozás után májusban leáll egy másik is, a Medico-Trans, és egy további társaság is jelezte, üzemanyagár-kompenzáció híján a nyáron befejezi munkáját.
Az okokról Zs. Tóth Endre cégvezető nem akart nyilatkozni. Az újság úgy tudja, a Maros Spedhez hasonlóan anyagi megfontolásból döntöttek az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által finanszírozott betegszállítás befejezéséről.
Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője a lapnak azt mondta: nyártól komoly problémákra lehet számítani. Szegeden mindössze két betegszállító cég marad - ezeknek együtt összesen két tartalékautójuk van. A szakember szerint ezt a helyzetet adminisztratív módon már nem lehet megoldani, a Medico-Trans betegeit már biztosan nem vehetik át, és a megyei ellátás hónapokon belül összeomolhat.
Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) kedden az MTI megkeresésére azt írta: az érintett települések betegszállításával kapcsolatosan az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közigazgatási eljárást indított. Erről viszont - mint folyamatban lévő ügyről - csak az eljárás lezárulta után adnak tájékoztatást. Azt viszont kiemelték: "az érintett területen a betegszállítás folyamatos és zökkenőmentes".
A Délmagyarország február végén írt arról, hogy az egyik szegedi betegszállító cég, a Maros Sped Kft. március elsejétől nem szállít több beteget az Országos Egészségbiztosítási Pénztár finanszírozásával.
A Magyar Betegszállítók Országos Egyesülete erre reagálva azt közölte, hogy Csongrád megyében a többi helyi betegszállító cég tartalékautóinak üzembeállításával oldják meg a betegek fuvarozását, miután az egyik szegedi betegszállító cég jelezte, hogy márciustól nem vállal több munkát.
Március elején a tiszti főorvosi hivatal és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár közös közleményben azt közölte: nincs veszélyben a betegszállítás Csongrád megyében. Ugyanis, mint írták, az Országos Tisztifőorvosi Hivatal átmenetileg más szolgáltatók tartalék autóit jelölte ki a feladat elvégzésére.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.