szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szerződést bontott a BKK azzal az alvállalkozó céggel, amelyik 2008 óta viszonteladóként vett részt a BKV-bérletek és menetjegyek árusításában. A Frear Kft. a BKK közleménye szerint félmilliárd forintnyi, bérletárusításból származó pénzzel nem tudott elszámolni.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a mai napon azonnali hatállyal felbontotta a Frear Kft.-vel eddig fennálló, menetjegyek és bérletek viszonteladására vonatkozó szerződését, mivel a társaság nem számolt el megfelelően a korábban átvett jegyekkel és bérletekkel, illetve a felszólítás ellenére sem tett eleget fizetési kötelezettségeinek - közölte a közlekedési központ. Eddig a Frear Kft. több mint 562 millió forint tartozást nem fizetett meg, de ez az összeg a még nála lévő készletek esetleges hiányos elszámolása nyomán növekedhet - áll a közleményben.

A BKK közleménye felidézi, hogy a BKV 2008 óta szerződéses kapcsolatban állt a Frear Kft.-vel, amely 35 helyszínen folytat jegy- és bérletértékesítést. A cég az egyes csomópontokban az utasok által jól ismert „fabódékban”, illetve egyes helyeken a jegypénztári helyiségekben végezte tevékenységét viszonteladóként.

A szerződést a jegyértékesítési feladatok 2012. május 1-jén történt jogutódlásával a Budapesti Közlekedési Központ is megörökölte, de a BKK a feladat átvétele után azonnal megkezdte a kiszervezett tevékenység felülvizsgálatát - írja le a történteket a BKK.

Fülöp Máté
Tekintettel arra, hogy a fentiek nyomán a Frear Kft.-nél sikkasztás gyanúja áll fenn, ezért azonnali hatállyal felszólítottuk a céget a jegy- és bérletárusítás beszüntetésére, a készletek és bevételek teljes elszámolására, valamint intézkedés történt a szerződés felmondására - áll a szövegben, amely szerint a még a cégnél lévő készletek elszámolása ma történik meg.

Az eset miatt 2012. május 10-én Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója feljelentést tett a Budapesti Rendőr-Főkapitányságon a Frear Kft.-nél történt sikkasztás gyanúja miatt, a büntetőeljárásban a BKK és a BKV a polgári jogi igényét azonnal bejelentette, illetve megtették a további szükséges intézkedéseket a kárenyhítés érdekében - írják.

A közlemény szerint a lépéssel 35 értékesítő hely szűnik meg, ezért a BKV annak érdekében, hogy a lehető legkisebb kényelmetlenséggel szembesüljenek az utasok, a saját pénztárakat megnyújtott nyitva tartási időkkel, bővített ablakszámmal működteti majd, illetve intézkedik arról, hogy a pénztárosi állásokra átképzések, felvételek történjenek. A nyitva tartási idők, értékesítési helyszínek aktuális helyzetéről a BKK honlapján értesülhetnek az utasok - írja a BKK, amely az átállás átmeneti kellemetlenségeiért mindenki megértését kéri.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!