szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lebontják a vásárosnaményi régi Tisza-hidat, amely mellett újat építettek, és december 21-én megnyitották a forgalom előtt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint a régi híd elbontásához a Nemzeti Közlekedési Hatóság kedden adta ki az engedélyt, a munkálatok előkészületei pénteken kezdődtek meg.

Az elhasználódott, felújításra már alkalmatlan régi hidat várhatóan május végére bontják le.

A vásárosnaményi régi Tisza-híd 1949-ben épült acélszerkezetekből, vasbeton pályaelemekkel, de 2007-re a folyamatos felújítások ellenére erősen elhasználódott, és 20 tonnás súlykorlátozást kellett elrendelni rajta. Két évvel később, 2009. március 4-én a hidat ideiglenesen le kellett zárni a forgalom elől, mert repedést észleltek a fő tartóelemén. A szakértői vizsgálatok szerint a repedés mélysége csak egy milliméteres volt, így másnaptól - a 20 tonnás súlykorlátozást megtartva, egyirányú forgalom mellett - újra használhatták a hidat a közlekedők.

A szakértők szerint a híd teljes felújítása nem lett volna gazdaságos, ezért új átkelő építése mellett döntöttek.

Az új híd múlt év végére készült el, és karácsony előtt nyitották meg a forgalom előtt. A létesítmény 4,2 milliárd forintból épült, 100 százalékig hazai forrásból. A 216,6 méter hosszú, két forgalmi sávos acélhídon korszerű közvilágítást alakítottak ki, illetve gyalog- és kerékpárutat is létesítettek a szélén.

Az új híd a Nyíregyháza-Beregszász közötti, a beregsurány-asztélyi magyar-ukrán határállomásra vezető 41-es számú főút forgalmának átkelését biztosítja a Tisza felett. Az átkelő Vásárosnaményon túli végénél körforgalmat is építettek, amely segíti a térség másik két, a barabás-mezőkaszonyi és a lónya-haranglábi magyar-ukrán közúti határállomás irányába történő le- és felhajtást a 41-es főútról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!