szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A projektigazgató szerint a nagyobb méretű építőanyagok szállítása jelenti a legnagyobb kihívást.

Egy darabig még eltartanak a 3-as metró felújítási munkálatai, a kivitelezés ugyanis néhány hónapos csúszásban van, így az eredetileg tervezett november helyett csak tavasszal lesz kész a metróvonal északi szakasza. A teljes vonalszakasz korszerűsítésének tervezett átadása 2022-ben várható a BKK szerint.

A projektigazgató szerint a legnagyobb kihívást az építőanyagok és pályaelemek szállítása jelenti. Radnay Tibor azt mondta, olyan építőanyagokat kellett a Kőér utcai járműtelepről, az alagúton keresztül lejuttatnunk az állomásokra, amelyek méretük miatt közvetlenül a felszínről nem voltak beszállíthatók. Emiatt ér véget hamarabb a metróüzem, és hétvégenként ezért nem jár egyáltalán a metró – olvasható a Magyar Építők honlapján.

A szállítmány a BKV Kőér utcai telephelyéről nagyjából 2,5 óra alatt ér célba az M3-as metró vonalán, mivel a sínszálakat csak óvatosan lehet mozgatni, maximum 10 km/órával lehet velük közlekedni. A 108 méter hosszú sínszálak egyben kerülnek a helyükre – csak viszonyítási alapként: egy sínszál pontosan 12 méterrel hosszabb, mint a Parlament – ezek szállítása pontos tervezést igényel.

Az Újpest-Központtól a Lehel térig tartó szakaszon 2017. november 6-án kezdődtek meg a kivitelezési munkálatok. Ekkor zárták le az Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György út állomásokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!