szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Pénzbírságot, felfüggesztett fogházbüntetést és a munkájuktól való eltiltást kér az ügyészség a Pillangó utcai balesetet okozó metróvezető és forgalomirányító ügyében.

Egy metróvezető és egy forgalomirányító ellen emelt vádat az ügyészség, a vádirat szerint az ő gondatlanságuk vezetett metróbalesethez 2016 decemberében.

Az ügyészség azt javasolta: ha az előkészítő ülésen a két vádlott beismeri a bűnösségét, akkor felfüggesztett fogházbüntetést és pénzbírságot kapjanak, valamint tiltsák el őket az eddigi munkájuktól.

Az egyik vádlott az Örs vezér terétől a Pillangó utca felé tartó metrót vezette. A legnagyobb megengedett sebesség 70 km/h volt, az idő párás, fagypont alatti volt, a metrópálya csúszott, falevelek és egyéb növényi hulladék csökkentették a tapadást – írta az ügyészség. A vonalon a forgalom torlódott, erről és a csúszásveszélyről az ügy másik vádlottja, a forgalmi menetirányító tájékoztatta a vezetőt. Sebességkorlátozást azonban nem rendelt el, pedig ez indokolt lett volna.

A Pillangó utcai megállóban egy másik szerelvény állt. A megállóhoz közeledő szerelvényt vezető vádlott az ügyészség szerint legfeljebb 28 km/h-val haladhatott volna biztonságosan, ehelyett felgyorsított 57 km/h-ra. Így már hiába fékezett, a szerelvény megcsúszott, a metró a fékezés oldása, majd vészfékezés ellenére sem tudott időben megállni, nekiütközött a megállóban várakozó metrószerelvénynek.

Öt utas súlyos, további tizenhat személy könnyebb sérülést szenvedett. Az ütközés hivatalosan tömegbalesetnek számít. De az ügyészség azt is hozzátette: a két sérült szerelvény javíttatása több mint százötven millió forintba került, az pedig közel kétmillió forint pluszköltséget okozott, hogy délutánig pótlóbuszokat kellett forgalomba állítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Itthon

Árulkodó nyomokat találtak az egyik Pillangó utcai metrón

A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) helyszíni szemléjének megállapításai szerint a hétfői metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a balesetvizsgálók csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metró kerekein. A BKV a téli időjárást hibáztatja, és a korábbi információkkal szemben már csak nyolc könnyebb sérültről tud.