szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elképzelések szerint egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi, az állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni.

Ahogy megírtuk, július 15-től az állami tulajdonú Volánbusz Zrt. feletti tulajdonosi jogokat a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a MÁV Zrt.-nek. A MÁV elnök-vezérigazgatója Homolya Róbert az MTI-nek adott interjút a témában, amelyben elmondta: az, hogy a két vállalatcsoport közös irányítás alá került, hatalmas lehetőség és felelősség, mert az egységes stratégiai irányítás több mint 55 ezer munkavállalót érint, és magában foglalja a teljes közösségi vasúti és közúti személyszállítást.

Ez a vállalati együttműködés első lépése, a cél a MÁV és a Volánbusz további integrációja

– magyarázta, hozzátéve, hogy a kormányzati politikában a közösségi közlekedés gerince a vasút lett.

Az elnök-vezérigazgató a legfőbb teendőnek azon szinergiák azonosítását nevezte, amelyekkel azonnali hatékonyságnövelést tudnak elérni. A legfontosabb, hogy az utasok érezzék ennek a hatását – mondta, példaként említve az egységes menetrend kialakítását.

A vasúti és a buszos menetrend egységesítése érdekében szerinte már történtek lépések, ám az összefésülésük, hosszabb folyamat lesz.

Az, hogy minden szinergiát megtaláljunk, és minden párhuzamot megszüntessünk, évek kérdése.”

A másik kiemelt feladatnak az egységes jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint felület kialakítását nevezte Homolya. Azt szeretnék, ha az államilag finanszírozott közösségi közlekedési rendszerekben egységes jegyértékesítési rendszer és felület alakulna ki, ebben már lesznek eredmények 2020-ban. A végső cél a teljes tarifaközösség kialakítása.

Az elképzelések szerint egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi, az állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni.

Az egységes forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert is ki kell építeni – sorolta tovább a feladatokat, és hangsúlyozta azt is, hogy az állami vasúti és a közúti cég nem egymás versenytársai: a két szolgáltatásnak ki kell egészítenie egymást.

A határidőkről azt mondta Homolya, hogy

a teljes menetrendi integráció, illetve a párhuzamosságok megszüntetése „nem egy-két éves feladat”,

elemezni kell hozzá ugyanis az utasáramlásokat, átszállási pontokat kijelölni, hogy az utasoknak az átalakítás, a párhuzamosságok megszüntetése a legkevesebb kényelmetlenséget jelentse. Arról is beszélt, hogy további vasúti fejlesztésekre és szűk keresztmetszetek megszüntetésére van igény, és folytatni kell a buszpark megújítását is, hogy a menetrendi összehangolás maradéktalanul megtörténhessen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván Gazdaság

Kiszámoltuk, melyik Magyarország legproblémásabb vasútvonala

Nem sok igazán rossz vasútvonala van Magyarországnak, de amelyik ilyen, ott gyakoriak a gondok. Kiszámoltuk, hogy az Isaszeg és Gödöllő közötti sorompó, a Nyugati pályaudvar váltói, vagy épp a Pusztaszabolcs-Pécs vonal biztosítóberendezései okozták a legtöbb kellemetlen pillanatot. A hvg.hu ranglistája a hazai vasútvonalakról.