szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Évente értékelnék az iskolákban a tanárok munkáját, a legjobban teljesítő tanárok kaphatnának pluszpénzt, a gyengék illetményét csökkenthetik – erről szól egy belügyminisztériumi tervezet a Népszava szerint.

Évente elvégzett belső teljesítményértékelést kellene bevezetni az oktatási-nevelési intézményekben – olvasható egy belügyminisztériumi dokumentumban, amelyet a Népszava szerzett meg.

A lap szerint a terv egy olyan teljesítményértékelésről szól, amelyben a tanárok és az igazgatók minden tanév elején három számszerűsíthető teljesítménycélt leírnak – például vállalja, hogy legalább hat, szellemi és testi fejlődést szolgáló külső programot szervez az osztályának, vagy hogy 6 százalékkal csökkenni fog az igazolatlan hiányzások száma –, majd a tanév végén az átlag felett teljesítők pluszpénzt kapnak, az átlag alattiak illetményét pedig akár csökkenthetik is. A koncepció az, hogy a legjobb 20 százalék kaphat több pénzt, illetménycsökkentés pedig a leggyengébb 20 százalékot fenyegetné.

Egy ilyen értékelés a versenyszférában egyáltalán nem szokatlan, az már más kérdés, hogy a tanárok mostani leterheltsége és fizetései mellett mennyire lesz működőképes az ötlet.

Emellett a pedagógusoknak tíz, az intézményvezetőknek nyolc kompetenciaterületen is meg kellene felelniük. Olyanok ezek, mint például a terhelhetőség, a munkafegyelem, az etikus magatartás, vagy épp az igazgatóknál a hatékony gazdálkodás.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!