Elérte a magyar zsugorinfláció a mosóporokat és az öblítőket is
Az Ariel márkáról is ismert Procter And Gamble Hungary bejelentette, hogy csökkenti több tucat mosótermék méretét.
HVG
Bejelentette a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi hatóságnak a Procter And Gamble Hungary, hogy lecsökkenti több mosószer, kapszula és gél, valamint öblítő méretét, írja a Portfolio.
Az Amethyst típusú Ariel folyékony mosószert például a korábbi, 3 literes kiszerelés helyett 2,25 literesben lehet majd kapni, ahogy a Fresh Air típusút is, ez 25 százalékkal kevesebb. Az eddig 1,7 literes kiszerelésű Sensitive Skin mosószer mérete pedig 1,125 literre változik, ami 33,8 százalékos csökkenés, százalékosan ennél nagyobb zsugorodás a listán nincs is.
Többek között a tört- és egészmogyorós és a fehércsokis termékeket érinti a méretcsökkenés.
De vannak kisebb csökkenések is, a Sensitive Ariel gélkapszula 31 helyett 30 darabbal érkezik (mínusz 3,2 százalék), a “With Oxi” jelölésű Ariel mosópor 1,76-ról 1,65 kilóra megy össze (mínusz 6,3 százalék), a Spring Awakening típusú Lenor öblítő pedig 850-ről 800 milliliterre (míusz 5,9 százalék). A zsugorodó termékek teljes listája itt olvasható.
A zsugorinflációnak vagy zsugorflációnak áldozatul esett termékekről azért értesülhetünk, mert a kormány kötelezővé tette a méretcsökkentés bejelentését a hatóságok felé minden olyan előrecsomagolt terméknél, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely megtalálható az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletek polcain. Emellett a kormány azt is előírta, hogy a boltokban is tájékoztatni kell a vásárlókat a termékek méretének csökkenéséről, kivéve, ha a kisebb kiszerelés mellett az eredetit is forgalmazza az üzlet legalább hat hónapig.
Mit keres Pedro Pascal, Dakota Johnson és Chris Evans New Yorkban? Mi mást, mint szerelmet! Mozikban az Előző életek rendezőjének új romantikus filmje, a Többesélyes szerelem. Az Oscar-díjra jelölt Celine Songgal beszélgethettünk.