szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az Ariel márkáról is ismert Procter And Gamble Hungary bejelentette, hogy csökkenti több tucat mosótermék méretét.

Bejelentette a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi hatóságnak a Procter And Gamble Hungary, hogy lecsökkenti több mosószer, kapszula és gél, valamint öblítő méretét, írja a Portfolio.

Az Amethyst típusú Ariel folyékony mosószert például a korábbi, 3 literes kiszerelés helyett 2,25 literesben lehet majd kapni, ahogy a Fresh Air típusút is, ez 25 százalékkal kevesebb. Az eddig 1,7 literes kiszerelésű Sensitive Skin mosószer mérete pedig 1,125 literre változik, ami 33,8 százalékos csökkenés, százalékosan ennél nagyobb zsugorodás a listán nincs is.

Folytatódik a zsugorinfláció, összemegy a Milka csoki is

Többek között a tört- és egészmogyorós és a fehércsokis termékeket érinti a méretcsökkenés.

De vannak kisebb csökkenések is, a Sensitive Ariel gélkapszula 31 helyett 30 darabbal érkezik (mínusz 3,2 százalék), a “With Oxi” jelölésű Ariel mosópor 1,76-ról 1,65 kilóra megy össze (mínusz 6,3 százalék), a Spring Awakening típusú Lenor öblítő pedig 850-ről 800 milliliterre (míusz 5,9 százalék). A zsugorodó termékek teljes listája itt olvasható.

A zsugorinflációnak vagy zsugorflációnak áldozatul esett termékekről azért értesülhetünk, mert a kormány kötelezővé tette a méretcsökkentés bejelentését a hatóságok felé minden olyan előrecsomagolt terméknél, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely megtalálható az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletek polcain. Emellett a kormány azt is előírta, hogy a boltokban is tájékoztatni kell a vásárlókat a termékek méretének csökkenéséről, kivéve, ha a kisebb kiszerelés mellett az eredetit is forgalmazza az üzlet legalább hat hónapig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!