14 millió karácsonyi bulira, milliárdok kommunikációra – kiderült, mire költi az állam pénzét a Szuverenitásvédelmi Hivatal
Idén már 6,2 milliárd forintból gazdálkodhat a szervezet.
hvg.hu
Kommunikációra, méregdrága iroda bérlésére, karácsonyi bulira, könyvírásra költ vagyonokat a Szuverenitásvédelmi Hivatal – írta a Magyar Hang a szervezet által közzétett szerződéslistákra hivatkozva. Idén már 6,2 milliárd forintból gazdálkodhat a szervezet.
A papírokból kiderült, hogy
a hivatal karácsonyi bulit tartott bruttó 13,8 millió forintért,
bruttó 13,6 millió forint fejében bízta meg könyvírással a Szuverenitásvédelmi Hivatal Máthé Áron történészt, a Nemzeti Emlékezet Bizottságának elnökhelyettesért. Egy olyan könyvsorozatot várnak tőle, amelyben a történész „a magyar szuverenitás szövegemlékeit tárja fel”.
A Dr. Rába és Dr. Sobor Ügyvédi Irodákat tavaly júliusban azonos feladatra – jogi tanácsadásra – kérték fel bruttó 57 millióért, de ebben az időszakban jogi képviseletre is szüksége volt Lánczi hivatalának, amelyet bruttó 9 millió forintért vállalt a Buckzó Ügyvédi Iroda.
A Sánc utcai villát idén márciusig (bruttó mintegy 80 millió forintért) bérelték, azonban ennek több mint tízszeresét fordítják az R70 irodaházban kivett irodahelyiségeikre. 2028 szeptemberéig bruttó egymilliárdért tartják fenn a fővárosi, Rákóczi úti székhelyet, a bérleti szerződés közvetett módon Szeivolt Istvánt, a Mészáros Lőrinc és Tiborcz István köréhez egyformán sorolt nagyvállalkozót gazdagítja.
A szervezet bruttó 1,6 milliárd forintot, a teljes idei büdzséjük negyedét égetheti el kommunikációra a Nemzeti Kommunikációs Hivatallal kötött keretszerződés részeként. A munkát a Balásy Gyulához köthető médiacégek, a New Land Media és a Lounge Design végzik.
A Szuverenitásvédelmi Hivatal korábban jelezte, hogy javaslatokat dolgoz ki, amelyek hatékonyabb fellépést tesznek lehetővé a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetekkel szemben. Azt nem tudni, hogy mekkora vagyont tartanak „gyanúsnak”, de a kormánypropaganda a független médiumok esetében dollármilliókra becsülte ezeknek a pénzeknek a nagyságát. Közben csak az MVM ennek sokszorosával segítette a kormánypárti sajtó működését a hirdetések révén.
A Magyar Villamos Művek nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket csaknem két év alatt, a pénz háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – tudta meg a HVG.
Egy lecsúszott zsákfaluban játszódik, ahhoz képest mégis meglepően pozitív kicsengésű a Loupe Színházi Társulás Az éjjel soha nem érhet véget című bemutatója. De mit jelent itt a fociultrák kedvenc dala? Kritika.