Felkerült a kormányzati honlapra a két legutóbbi nemzeti konzultáció költségeiről szóló elszámolás. Ám az elszámolás távolról sem teljeskörűen tünteti fel a költségeket, mivel csak a papíralapú kérdőívek nyomdai előállításának, a küldemények összeállításának és postázásának árát tartalmazzák, ám egy sor más költségtételt nem.
A most közzétett – nem teljes körű – adatok a még 2023 végén indított és 2024 elején zárult, a „szuverenitásvédelemről” szóló nemzeti konzultáció, valamint a 2024 végén indított és már idén év elején zárult, az „új gazdaságpolitikáról” szóló kormányzati akció költségeit tartalmazta. Eszerint előbbi 3,1, utóbbi 3,6 milliárd forintba került:
Szuverenitásvédelmi konzultáció: 3 154 645 830 Ft
- Küldemények összeállítása, a nyomdai borítékok előállítása és a címzettek részére történő eljuttatása – Digitális Magyarország Ügynökség Zrt. – 2 779 039 578 Ft
- Nyomdai szolgáltatás (nyilatkozat, miniszterelnöki levél, kérdőív) – New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. – 375 606 252 Ft
Gazdaságpolitikai konzultáció: 3 613 609 128 Ft
- Küldemények összeállítása, a nyomdai borítékok előállítása és a címzettek részére történő eljuttatása – Digitális Magyarország Ügynökség Zrt. – 3 226 270 083 Ft
- Nyomdai szolgáltatás (nyilatkozat, miniszterelnöki levél, kérdőív) – New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. – 387 339 045 Ft
Jól látható, hogy a nem teljes költséglistáról lemaradt a nemzeti konzultációkat hagyományosan kísérő aktív reklámkampány – tévés és rádiós hirdetések, közterületi plakátok – költsége, márpedig ezek önmagukban 5-6 milliárd forinttal, sőt, akár többel is megdobhatják az eddigi tapasztalatok szerint egy-egy konzultáció árát.

Ezeknek a más, kommunikációs keretszerződés alapján fizetett reklámköltéses megbízásoknak a kedvezményezettje szintén a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. szokott lenni. Azt, hogy a költségeknek akár a dupláját is kitehetik a közzé nem tett reklámköltések, bizonyítja az is, hogy
a 2023-as, brüsszeli szankciók elleni konzultáció csaknem 10 milliárd forintba került, és ebből a kormány hirdetésekre (nyomtatott sajtó, online, rádió, tévé, óriásplakát, citylight, hengeroszlop) 7 milliárd 142 millió 629 ezer 929 forintot költött.
Ráadásul a mostani adatközlésben az is érdekes, hogy a gazdaságpolitikai konzultáció kérdőíveinek nyomdai előállítását a Balásy-cégcsoport végezte, míg idén januárban egy adatkérdés nyomán a mostani adatokat is szolgáltató Rogán-tárca még azt válaszolta, hogy a 387 millió forintért az Origót és a Magyar Nemzetet is kiadó Mediaworks Hungary Zrt. gyártotta a nemzeti konzultációs íveket: