„Ebbe a tükörbe nehéz belenézni” – unokájuk fotózta végig Marika és Sándor tízéves búcsúját
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról. A hivatalos közlés szerint ezek hasonló összegbe, 3,1 és 3,6 milliárd forintba kerültek, ám a reklámkampányok költségét elhallgatják, pedig az tolja fel 10 milliárd körülire egy-egy ilyen politikai akció közpénzből fizetett árát.
Felkerült a kormányzati honlapra a két legutóbbi nemzeti konzultáció költségeiről szóló elszámolás. Ám az elszámolás távolról sem teljeskörűen tünteti fel a költségeket, mivel csak a papíralapú kérdőívek nyomdai előállításának, a küldemények összeállításának és postázásának árát tartalmazzák, ám egy sor más költségtételt nem.
A most közzétett – nem teljes körű – adatok a még 2023 végén indított és 2024 elején zárult, a „szuverenitásvédelemről” szóló nemzeti konzultáció, valamint a 2024 végén indított és már idén év elején zárult, az „új gazdaságpolitikáról” szóló kormányzati akció költségeit tartalmazta. Eszerint előbbi 3,1, utóbbi 3,6 milliárd forintba került:
Szuverenitásvédelmi konzultáció: 3 154 645 830 Ft
Gazdaságpolitikai konzultáció: 3 613 609 128 Ft
Jól látható, hogy a nem teljes költséglistáról lemaradt a nemzeti konzultációkat hagyományosan kísérő aktív reklámkampány – tévés és rádiós hirdetések, közterületi plakátok – költsége, márpedig ezek önmagukban 5-6 milliárd forinttal, sőt, akár többel is megdobhatják az eddigi tapasztalatok szerint egy-egy konzultáció árát.
Ezeknek a más, kommunikációs keretszerződés alapján fizetett reklámköltéses megbízásoknak a kedvezményezettje szintén a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. szokott lenni. Azt, hogy a költségeknek akár a dupláját is kitehetik a közzé nem tett reklámköltések, bizonyítja az is, hogy
a 2023-as, brüsszeli szankciók elleni konzultáció csaknem 10 milliárd forintba került, és ebből a kormány hirdetésekre (nyomtatott sajtó, online, rádió, tévé, óriásplakát, citylight, hengeroszlop) 7 milliárd 142 millió 629 ezer 929 forintot költött.
Ráadásul a mostani adatközlésben az is érdekes, hogy a gazdaságpolitikai konzultáció kérdőíveinek nyomdai előállítását a Balásy-cégcsoport végezte, míg idén januárban egy adatkérdés nyomán a mostani adatokat is szolgáltató Rogán-tárca még azt válaszolta, hogy a 387 millió forintért az Origót és a Magyar Nemzetet is kiadó Mediaworks Hungary Zrt. gyártotta a nemzeti konzultációs íveket:
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
Múktkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.
Igyekeznek javítani a munkaerő-hatékonyságon.
Németh jelenleg a Fidesz parlamenti frakciójának szóvivője.
A veszteséges bababolt most a belvárosban próbál szerencsét.
A lap szerint a Fideszen belül is törésvonalakat okoz az egyre szélsőségesebb kormányzás.