EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Csőd szélére került a súlyos pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai SsangYong Motor, miután a terepjáró gyártásra szakosodott vállalat vezetése nem tudott megegyezni a szakszervezettel a tervezett elbocsátásokról.
Emiatt a vezetők nem tárgyalnak tovább a dolgozókkal, és kilátásba helyezték a felszámolási eljárás beindítását. A vállalat egyik vezetőjének tájékoztatása szerint a szakszervezet ragaszkodik ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen leépítés a cégnél, ami viszont szükséges ahhoz, hogy a társaság ismét talpra tudjon állni, és át tudja ütemezni adósságait.
A társaságnál április közepén ismertették a túléléshez szükséges stratégiai tervet, amely egyebek mellett 2647 dolgozó, azaz a teljes munkaerő állomány 36 százalékának elbocsátását helyezte kilátásba. A cégtől 1670-en önként távoztak, mintegy 600 elbocsátott dolgozó azonban lefoglalta gyárat, ami miatt gyakorlatilag leállt a termelés.
A dél-koreai vállalat részvényeinek 51 százaléka a kínai Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) tulajdonában van.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Lefékezte a külföldi filmek magyarországi forgatását a kormány, miután az államnak egyre nagyobb kihívás az idecsábított mozgóképes produkciók támogatásának finanszírozása. Szakmai berkekben 100–130 milliárd forint beragadt pénzről beszélnek.
A HVG által leleplezetthez hasonló ügy többet nem fordulhat elő.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.