A fiatalabb generáció szerint ma már a vállalatokkal való személyes kapcsolatoknak óriási szerepe van abban, hogy valaki jó állást tud-e szerezni. Ezért a cégeknek új kommunikációs csatornákat kell kiépíteniük, hogy biztosítani tudják a felsőoktatásban a folyamatos jelenlétet, hiszen azok tudják elhalászni a legtehetségesebb alkalmazottakat, amelyek vonzó munkáltatói branddel, jó vállalati hírnévvel rendelkeznek - hangzott el az AIESEC Magyarország és a Develor múlt heti konferenciáján, amelyen ismertették a legvonzóbb vállalatok felmérés eredményeit is.
A kutatás során 15 intézmény 4700 közgazdász és műszaki szakos hallgatóját kérték fel, hogy értékeljék a cégeket többek között a vállalati kultúra, a biztonság és a szakmai előrelépés tekintetében. Mint kiderült, a fiatalok továbbra is vonzó vállalatnál szeretnének dolgozni, ám minden negyedik hallgató csak közvetlenül a záróvizsgáját követően kezdi meg az álláskeresést. A leendő munkahely kiválasztásánál a műszaki hallgatók számára fontosabb tényező a hosszú távon biztos állás, mint a közgazdász szakos hallgatók számára, de mindkét csoport egyaránt a kellemes munkahelyi légkört tartja döntő kritériumnak.
A diákok szerint a szakmai gyakorlat, a nyelvtudás és a számítógépes ismeret az, amit a vállalatok elvárnak tőlük, a cégek részéről ez többé-kevésbé így is van, ám a nyelvismeret mellett a munkatapasztalatot és a szakmai gyakorlatot emelték ki, illetve sokra értékelik azt is, ha a fiatal valamilyen tanulmányi versenyen is részt vett. A szükséges kompetenciákkal kapcsolatban a hallgatók a problémamegoldást, a rugalmasságot, a hatékony kommunikációt nevezték meg, a vállalatok viszont azt emelték ki, hogy a fiatalok nem tudnak strukturáltan gondolkodni, a dolgokat rendszerben és folyamatában szemlélni, valamint hiányzik belőlük a csapatmunkára való képesség. A legnagyobb problémát még mindig a nyelvismeret hiánya okozza. A kutatás szerint a közgazdászok 60 százaléka beszél középfokon két idegen nyelvet, míg ez az arány a műszaki hallgatók esetében csak 30 százalék.
A tíz legvonzóbb vállalat 2009-ben a közgazdász hallgatók körében:
1. Audi Hungária Motor Kft.
2. MOL Csoport
3. OTP Csoport
4. Coca-Cola
5. Hilton
6. L'Oréal
7. Magyar Telekom Csoport
8. Minisztériumok
9. IKEA
10. Deloitte
Ha kíváncsi a felmérés további eredményeire és a műszaki hallgatók számára tíz legvonzóbb vállalatra, itt elolvashatja.
Tartalmi partnerünk a HR Portal