szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar munkavállalók a gazdasági válság ellenére is bíznak munkaadóikban – derül ki a Kelly Services legújabb felméréséből.

A munkavállalók 25 százaléka „teljes mértékben elkötelezettnek”, 36 százaléka pedig „többnyire/inkább elkötelezettnek” mondta magát a Kelly Services 2009 október eleje és 2010 január vége között készített felmérésének tanúsága szerint. Vidéken a válaszadók 26 százaléka állította magáról, hogy „teljes mértékben elkötelezett”, szemben a budapestiek 24 százalékával. Ami az egyes korosztályok megoszlását illeti, az úgynevezett „baby boomer” generáció (a 48-65 éves korosztály) körében a magukat „teljes mértékben elkötelezettnek” vallók aránya 31 százalék, míg az úgynevezett „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) esetében ez az arány 24 százalék, az úgynevezett „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) esetében pedig 23 százalék.

sxc.hu

A megkérdezettek 17 százalékát lojálisabbá tette a gazdasági válság, míg 24 százalékuk kevésbé lojális, mint korábban, 59 százalékuk számára pedig a válság semmilyen efféle hatással nem járt. A munkaadójuk iránt lojálisabbá vált munkavállalók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása szerint a változás oka a vezetés nem megfelelő hozzáállása és a fizetéscsökkenés.

„Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a cég nehéz gazdasági helyzetéről és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni a dolgozók körében – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója.

Arra a kérdésre, hogy mi az, ami még inkább erősítené egy munkavállalóban a cég iránti elkötelezettséget, a magyar válaszadók 35 százaléka a „magasabb javadalmazást” jelölte meg, ezt követi a „változatosabb, nagyobb kihívással járó feladat”. A „baby boomer” generáció képviselőinek 32 százaléka számára a munkahelyválasztás, illetve munkahelyváltás szempontjából „nagyon fontos” az adott vállalat jó híre, míg az „Y” generáció tagjai körében ez az arány csak 22 százalék. A válaszadók 13 százaléka „teljesen biztos” abban, hogy a vállalat, amelynél dolgozik, felelős magatartást tanúsít a társadalom felé.

Arra a kérdésre, hogy mi késztetné őket munkahelyváltásra, a válaszadók 27 százaléka az alacsony fizetést, illetve kevés juttatást jelölte meg, ezt követi a rossz munkahelyi légkör (26 százalék) és az előrelépési lehetőségek hiánya (18 százalék). Vidéken valamivel nagyobb motivációs erővel bír a magasabb fizetés, mint Budapesten, ugyanakkor vidéken az adott cég jó híre is nagyobb súllyal esik latba a munkahelyválasztás során. A Kelly Global Workforce Index felmérés 134 ezer dolgozó megkérdezésén alapul, közöttük 5 ezer magyar munkavállalóén.

hvg.hu Karrier

Mit terveznek a vállalatok idén? – felmérés

A vállalatok növekedési terveiben ismét kiemelt helyet kapnak a humántőke-fejlesztési intézkedések – beleértve új szakértői pozíciók létrehozását –, valamint a HR üzleti szempontból való jobb kihasználása és ennek mérése. Ugyanakkor megmaradtak a termelékenység elégtelenségével, a munkaerő megfelelőségével és az emberi erőforrás politikák következetes megvalósításával kapcsolatos aggályok – derül ki a Hewitt Associates felméréséből.

Karrier

A legkeresettebb magyar munkahelyek - toplista

Azok a vállalatok tudják elhalászni a legtehetségesebb fiatalokat, amelyek folyamatosan jelen vannak a felsőoktatásban, megszólítják a frissen végzett diákokat és vonzó munkakörülményeket kínálnak. Ebben úgy tűnik, az Audi volt a legsikeresebb 2009-ben, mert a műszaki és a közgazdász hallgatók körében is a legvonzóbb munkaadó lett.

MTI Karrier

Változnak a munkaviszonyra vonatkozó szabályok: gyes, AM-könyv

Idén jelentősen változik a munkaviszonyra vonatkozó szabályozás, ami az alkalmi munkavállalói könyvet, a munkáltató jogutód nélküli megszűnését, a munkaerő-kölcsönzést, valamint a gyermekgondozási segélyt érinti - figyelmeztet közleményében az RSM DTM adótanácsadó cég.

Karrier

A munkaerő-kölcsönzés csínja-bínja

Kezd tipikus munkaviszonnyá alakulni a munkaerő-kölcsönzés. Ennek egyik lehetséges oka, hogy a kölcsönzést sok munkáltató nem arra használja, amire való, emiatt pedig újabb és újabb törvénymódosítások lépnek életbe. A cégek érdeke lassan mindet felülír, a munkavállalók igényeiről azonban nem esik szó.

Közel negyven sérülést szenvedett egy iskolás lány, amikor rátámadt egy kutyafalka Pest megyében

Közel negyven sérülést szenvedett egy iskolás lány, amikor rátámadt egy kutyafalka Pest megyében

„Ne sírjatok már!” – csúnyán beleállt Trumpékba a kínai állami média

„Ne sírjatok már!” – csúnyán beleállt Trumpékba a kínai állami média

Vizsgálatot indított a Mathias Corvinus Collegium brüsszeli irodája ellen az Európai Unió

Vizsgálatot indított a Mathias Corvinus Collegium brüsszeli irodája ellen az Európai Unió

Megszavazta a fideszes bizottsági többség a Mi Hazánk javaslatát a szivárványos zászlók középületekre helyezésének tilalmáról

Megszavazta a fideszes bizottsági többség a Mi Hazánk javaslatát a szivárványos zászlók középületekre helyezésének tilalmáról