Bezár a Remy, de nem jelentett még be leépítést
Egyelőre nem jelentett be csoportos létszámleépítést az amerikai érdekeltségű Remy konszern mezőkövesdi gyára a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kormányhivatal munkaügyi központjának, holott a cég csütörtökön azt közölte dolgozóival, hogy bezárja üzemét - tudta meg az MTI pénteken.
Az autóiparnak indítómotorokat és generátorokat gyártó Remy Automotive Hungary Kft. - amely az egyesült államokbeli Remy International Incorporation vállalata - menedzsmentje csütörtökön tudatta alkalmazottaival, hogy elsősorban a gyártási költségek csökkentése miatt az év végén befejezi termelését, a gyártást Mexikóba, Kínába és Dél-Koreába telepítik át. A munkások többségét - több mint kétszáz embert - elbocsátják, félszázan azonban tovább dolgozhatnak a konszern miskolci gyárában.
A járműipar egyik vezető indítómotor- és generátorgyártó cégének számító mezőkövesdi társaságot a német Robert Bosch még 1928-ban kereskedelmi, vevőszolgálati és javítóműhelyként alapította, a gyár háborús jóvátételként a Szovjetunió tulajdonába került 1945-ben, majd 1952-ben immár magyar tulajdonként Autovill néven jelent meg a piacon. Az amerikai Delco 1995-ben vásárolta meg, és akkor kezdték meg az indítómotorok gyártását.
Guti Árpád, a Vasas Szakszervezet helyi vezetője egy hírportálnak elmondta, hogy a Remy felkért egy tanácsadó céget, amely segít az elbocsátandók elhelyezkedésében, de szerinte a többség - főleg, akik a gyártószalag mellett dolgoztak - nehezen fog munkát találni. Azt is elmondta, hogy a gyárbezárás közvetve érinti a beszállítókat is, hiszen minden bizonnyal nem tudnak majd a mexikói, dél-koreai, kínai Remy-egységekbe szállítani. Becslése szerint a beszállítóknál további 100-150 ember állása kerülhet veszélybe.