Tetszett a cikk?

Kártérítés megfizetésére és bocsánatkérésre kényszerült a Kanebo japán kozmetikai cég, mert büntetésképpen nevetséges jelmezek viselésére kötelezte egy eladóját.

A 61 éves nő bűne az volt, hogy nem érte el a vállalat által kitűzött értékesítési célt 2009-ben. Emiatt egy céges tréningen órákon át jósjelmezt és nyuszifüleket kellett hordania, az erről készült képeket pedig a Kanebo más belső rendezvényein is mutogatták elrettentésképpen – írta a Mainicsi Simbun című napilap.

A nő később 3,3 millió jen (7,5 millió forint) kártérítést követelt a cégtől, arra hivatkozva, hogy az eset fizikai tünetekkel járó lelki szenvedést okozott neki.

Az alkalmazottnak az ügyben eljáró óitai bíróság első fokon 220 ezer jen kártérítést ítélt meg, de a nő kevesellte az összeget, amely egyébként Japánban nagyjából egy jól kereső pályakezdő havi bérének felel meg.

Végül peren kívül egyeztek meg, a Kanebo meg nem nevezett összegű kártérítést fizetett, és bocsánatot kért a nőtől.

Japánban nem ritkák a hasonló esetek, még világszerte ismert cégek alkalmazottjai is gyakran panaszkodnak arra, hogy megalázó büntetésekkel sújtják őket, ha teljesítményük elmarad a várttól, sőt egyes helyeken a "csapatépítésnek" is része az alkalmazottak megszégyenítése. Az azonban ritkán fordul elő, hogy valaki bírósághoz forduljon egy ilyen ügyben.

Lakhatási válság: a kormánynak a Fidesz-fővárosért kellene aggódnia Budapest helyett

Lakhatási válság: a kormánynak a Fidesz-fővárosért kellene aggódnia Budapest helyett

„Mi nem haldoklunk, mi így élünk” – EP-képviselők előtt vették sortűz alá a magyar államtitkárokat

„Mi nem haldoklunk, mi így élünk” – EP-képviselők előtt vették sortűz alá a magyar államtitkárokat

Hét autó tört össze egy figyelmetlen sofőr miatt az M7-esen – videó

Hét autó tört össze egy figyelmetlen sofőr miatt az M7-esen – videó

Egymilliárd eurós forgalmat bonyolító márkacsokrot készül eladni az Unilever

Egymilliárd eurós forgalmat bonyolító márkacsokrot készül eladni az Unilever