szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Pörgeti a Facebook-hirdetéseket, küldi a hírleveleket, mégsem jönnek a vásárlók? Jobb, ha tudja, nem mindegy hova érkeznek látogatói. A figyelem olyan kincs, amit nem kaphat meg vásárlóitól anélkül, hogy azonnal egyértelművé ne tenné, mit szeretne pontosan. Erre pedig nem elég egy weboldal.

Kezdőlap vs. landing page

Ha fizetett hirdetésből, közösségi oldalakon elhelyezett reklámokból, vagy hírlevélből cége honlapjára irányítja vásárlóit, tudnia kell, hogy kampányának meg kell küzdenie a figyelemért. Az oldalon megjelenő összes kattintható felület – tehát a többi interaktív gomb, szöveg és feliratkozó doboz szabályosan ön ellen dolgozhat. A kezdőlapon túl sok “zavaró” tényezőt találhatunk, ami elviheti a fókuszt: a különböző menüpontoktól kezdve, a közösségi oldalak gombjain át, a többi ajánlatot hirdető bannerekig. Ezzel szemben egy ügyesen elkészített landing page nem tartalmaz olyan információkat, ami elterelhetné látogatónk figyelmét, ezért egyetlen interaktív elemmel rendelkezik – a CTA (call to action – aktivizáló) gombbal. Például, ha a kampány célja az, hogy vásároljanak a promóciós termékből, úgy a “Megvásárolom” feliratú gomb lehet a megfelelő választás. De hogyan néz ez ki a gyakorlatban?


Mi is az a landing page?

A landing page egy marketing célokra létrehozott egyoldalas webpage, amivel a látogató először találkozik. A kampány típusától függően különböző célokból érkezhet forgalom a landing oldalra, általában online vagy offline reklámok kapcsán.

Íme, néhány kampány cél, amit egy landing page támogathat:

• Vásárlásra ösztönzés.

• A látogatók átirányítása egy következő oldalra egy linken keresztül.

• Adatbekérés, adatgyűjtés az oldal látogatóitól, későbbi megkeresés céljából, adjon meg elérhetőségeket (telefon, e-mail cím).

• Megosztásra ösztönzés.

• Visszajelzés kérése termékünkről vagy szolgáltatásunkról.

A hatásos landing page felépítése 5 lépésben

A landing oldal szerepe kiemelten fontos, hiszen már az oldalon töltött rövid idő után eldől, hogy meg tudjuk-e ragadni a látogató figyelmét, mielőtt átkattint egy másik oldalra.

1. Az ütős főcím, vagyis a “headline”

Célja a figyelem felkeltése és fenntartása vagy megtartása. Ideális esetben ez egy rövid, tömör és “ütős” cím, ami azonnal egyértelművé teszi, mit szeretnénk a látogatótól. A túl hosszú, vagy összezavaró mondatok szinte felszólítanak, hogy inkább zárjuk be az oldalt.

2. Az őszinte kép, a “Hero Shot”

Ez a feltűnő, általában nagyméretű kép, esetleg beágyazott videó arra hivatott, hogy vizuálisan definiálja a termékét, vagy szolgáltatását. Most ne a szokásos, jól mutató, de valójában semmitmondó reklámképekre gondoljon. Releváns képekkel akár 40 százalékkal növelheti oldala konverzióját, ezért a legjobb, ha használat közben mutatja meg.

3. Mutassa meg az előnyösebb oldalát

Mostanra már sikerült megragadni a figyelmet, itt az ideje, hogy válaszoljon látogatói fő kérdésére: “Miért jó ez nekem?”. Fejtse ki pár mondatban, milyen előnyökkel jár önt választani, mik az erősségei, és mi különbözteti meg versenytársaitól. Emelje ki azokat a jellemzőket, melyek egyedivé teszik vállalkozását, mint például a jobb minőség, a gyors kiszállítás, vagy a rugalmas időbeosztás. Használjon felsorolást, hogy könnyebben olvashatóak legyenek a pontok. A látogatók 79 százaléka elsőre csak felületesen fogja átfutni az oldalt, ahelyett hogy szóról szóra végigolvasná. Abban az esetben fog tovább maradni, ha így talál valami számára hasznos dolgot.

4. A visszajelzések ereje: a társadalmi megerősítés

Korábbi ügyfeleitől vagy vásárlóitól, kérjen írásban visszajelzést. Legyen az egy meggyőző ajánló szöveg, vagy rövid véleményezés elhelyezve az oldalon, amely hitelességet kölcsönöz cégének. Az emberek szívesebben kattintanak, ha látják, hogy előttük már sokan kipróbálták a terméket, és pozitív benyomásuk volt. Az ajánlatok hitelessége főleg azon múlik, hogy kitől olvassák. Igyekezzen a lehető leghitelesebben megmutatni az adott személyt releváns információk megadásával, mint például név, életkor, foglalkozás. Ha pedig fényképet is tesz az idézett vélemények mellé, még emberközelibbé válnak a leírt mondatok. Hasonló adatok nélkül csak olcsó és hamis reklámfogásnak fog tűnni minden mondat.

5. Most már kattinthat!

A landing page egyik legfontosabb eleme, az aktivizáló gomb. Fontos, hogy jól láthatóan elkülönüljön az oldal többi részétől, mivel ez vezet a kampány céljának megvalósításához, például, hogy a látogató vásároljon. Hasznos lehet, ha a gomb szövege, a látogató szemszögét tükrözi, mint például: “Feliratkozom”, vagy “Ajánlatot kérek”.

A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.

Kész az oldal, de még nem dőlhet hátra!

A konverzió a harmóniában rejlik. Ez a kapocs köti össze a forrást, vagyis a kattintható reklámokat, és az oldalra érkezés élményét. Egyszerűbben, ha ez a két dolog összhangban van, akkor látogatónk azonnal tudni fogja, hogy azt az információt találja az oldalon, ami érdekli, tehát amiért eredetileg kattintott. Ezért erre a két dologra jobb, ha odafigyel:

1. Passzoló üzenetek

Alakítsa összeillővé hirdetésének és landing oldalának szövegét. Kár lenne összezavarni látogatóit pluszinformációkkal. Kommunikálja a kampány fő célját minden lehetséges felületen.

2. Passzoló design

Landing oldalának design-ja köszönjön vissza az oldalt reklámozó bannereken, hirdetési eszközökön, így biztosan tudni fogják a kattintók, hogy jó helyre érkeztek.

Passzol az üzenet, harmonizál a design, letisztult az oldal, de végeredményben, honnan tudhatjuk, hogy elérte-e a megfelelő hatást?

A landing page mérőszámai

Amennyiben mérni szeretnénk az oldalunk teljesítményét, akkor számos analitikai mutatószám közül választhatunk (visszafordulási arány, oldalon töltött idő, oldal/munkamenet stb.). Viszont fontos, hogy ezeket mindig a helyén kezeljük. Például nem mondhatnánk azt, hogy általánosságban egy bizonyos értéktől jónak mondható egy visszafordulási arány. Vizsgáljuk mindig az adott oldalhoz igazodóan az adatokat. Ha a landing page-ünk csak egy pár mondatos információt tartalmaz egy témában, és nem célunk, hogy tovább kattintsanak, akkor nem a visszafordulási arányt, vagy az oldal/munkamenet mutatót a legcélszerűbb vizsgálnunk. Érdemes lehet előtte tesztelni, hogy átlagosan mennyi időbe telik végigolvasni az összes oldalon található információt, és ha ebből arra a következtetésre jutunk, hogy átlagosan 1 perc 10 másodperc körüli az átlagos oldalon töltött idő (megfelelő látogatószám esetén), akkor már elégedettek lehetünk.

A szerzők eddigi cikkei

1. Nem jönnek a vevők? Mutatjuk, hol a probléma!

2. Így nyerheti meg vásárlói bizalmát

3. Online hirdet? Mutatjuk, mire költse pénzét!

4. Ha erre nem figyel, búcsút inthet vásárlóinak

5. Amit minden vállalkozó elront a honlapján

6. Nem a Google-t kell kijátszani, elég a felhasználókat megnyerni

7. Hiába szórja tele kulcsszavakkal honlapját, nem fog előrébb kerülni

8. Újabb teljesítménygrafikon? Óvakodjon a céltalan adatpornótól!

9. Ezzel a taktikával megtöbbszörözheti vásárlóit

10. Így lehet igazán ütős reklámot készíteni

11. Vállalkozása is lehet YouTube-sztár

12. Akkor jó buli cégének a közösségi média, ha megfelelő helyen kopogtat

13. Felejtse el a Facebookot, ide regisztrálja cégét!

14. Így pattinthatja össze a tökéletes blogbejegyzést

15. Ezzel a technikával kaszáltak nagyot Fekete Pénteken a webáruházak

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!