Gulyásék nem aggódnak a Fidesz támogatottsága miatt, nem halasztják el a választást – élőben a kormányinfó
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Tizedik alkalommal versenyezhetnek a sűrített levegővel hajtott járgányok Egerben. Az egyetemisták Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyére idén május elején kerül sor, de az már most biztos, hogy több mint 50 jármű állhat rajthoz.
Mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben, a X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen, május 5-6-án. A verseny helyszínéül ezúttal is az Érsekkert szolgál, ahol a tervdokumentációk zsűrizése alapján várhatóan a tavalyihoz hasonlóan – a normál és a szenior kategóriában – ötvenkét csapat mérheti össze tudását, köztük harminc külföldi alakulattal. A nevezések összesen huszonöt egyetemről érkeztek, a határon túli jelentkezők ebből a szempontból is domináltak: tizenhét felsőoktatási intézmény diákjai utaznak Heves megyébe Európa hat országából (Románia, Csehország, Lengyelország, Észtország, Litvánia, Lettország).
Tavaly vezették be a szervezők a projekt alapú munkát, így a teljes felkészülést e szemléletben kell a résztvevőknek menedzselni. Az előkészületi szakaszban a korábbinál összetettebb feladat várt tehát idén is a nevezőkre: időtervet, költségvetést, komplett projekt leírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit a verseny második napján személyesen is prezentálnak majd a négyfős csapatok.
Az első rostán már átestek a járművek: januárban ellenőrizte a szakmai zsűri a műszaki dokumentációt, a tizedik versenyen ugyanis csak azok a gépek állhatnak majd rajtvonalhoz, akik e során – és majd a helyszíni szemlén is – megfeleltek a szigorú elvárásoknak. A zsűrizést követően a csapatokhoz folyamatosan érkeznek az építéshez szükséges alkatrészcsomagok, így az indulók nekiláthatnak a munkálatoknak. A mérnökhallgatóknak április 23-ig kell videóval igazolniuk, hogy járművük működőképes, emellett pedig még egy sikeres tesztvizsgát is abszolválniuk kell a frissített versenyszabályokból.
A X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen három számban mérik össze tudásukat az egyetemisták: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. 2015-ben 11.829 métert ment a győztes csapat, a kötelező minimális 15 km/h sebességet betartva.
Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést díjazza.
"Tíz évvel ezelőtt azzal a szándékkal hoztuk létre a Pneumobil Versenyt, hogy játékos módon nyújtsunk gyakorlati lehetőséget a hallgatóknak, hogy kockázat nélkül kipróbálhassák magukat mérnökként. A kezdeti célokat azonban kinőtte az évente rendezett megmérettetés, immáron a munkaerőpiacon is meghatározó szerepe van a Pneumobilnak, értékes gyakorlatnak számít ugyanis a futam a munkáltatók szemében" – mondta el Gödri István, a versenyt szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
"A versenyszabályzat évről évre szigorúbb, mert a járművek sebessége folyamatosan nő. Tavaly már ötven kilométer/óra fölötti tempót is mértünk, ami miatt növelnünk kell a biztonsági előírásokat. Éppen ezért például idén versenyezhetnek utoljára quad kialakítású pneumobilok, jövőre kizárólag olyan járművek lesznek építhetőek, amik jobban védik a sofőröket" – tette hozzá.
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Több mint egy évig tartott a tárgyalás, az ítélet nem jogerős.
A kiskereskedelmi különadó ügye halad a bíróság felé.
A HVG által megkérdezett infektológus szerint nem kell rettegni.
Ami valójában egy kármentesítésre szoruló ipartelep.