Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Nincs csúcsévszak, nincs holtszezon, viszont minden este van friss zöldfűszer és zöldség, amely néhány párizsi étterem bejárata előtt terem meg.
No, nem a párizsi aszfalton, hanem egy különleges, elektromos meghajtású kamion rakterében, ahol a fejlesztők mozgó zöldségkertet kreáltak. Franciaország legnagyobb agrárszövetkezetének van egy fejlesztési részlege, az „In Vivo Food and Tech” vállalat, amely a nagyvárosok jövőbeni friss termékekkel való ellátásáról igyekszik gondoskodni. Persze nem jótékonysági, hanem üzleti alapon. Az In Vivo összefogott egy ígéretes montpellier-i startuppal, a Vegzzel. Ők dolgozták ki a városi ültetvény különleges technológiáját, amelyről állítják, hogy semmilyen genetikus beavatkozást nem rejt magában. Tehát létrehoznak egy komposztálható alapanyagot, amelyet ugyancsak környezetbarát, tehát lebomló tartályokba ültetnek, ezt speciális módszerekkel kezelik, a technológia titkos.
A folyamat a Párizs melletti Nanterre-ben kezdődik, majd a Renault cég elektromos meghajtású kamionjain, az ugyancsak egyedi hatások következtében kinyílnak a csírák, majd a fény és a hő hatására növekedésnek indulnak. A szuperjárművek pedig másnap már négy elegáns párizsi étterem előtt parkolnak és kínálják a friss zöldségeket és fűszereiket. Jelenleg kb. ötven termékből áll a választék, mondta az AFP-nek Yves Christol, az In Vivo fejlesztési igazgatója.
A cég négy Michelin-csillagos párizsi étteremmel kötött szerződést, egyéves próbaidőre. Ezt az időtartamot végül is a Renault határozta meg, eddig hajlandó különleges, elektromos járműveit a nagy gasztronómiai teszten próbára bocsátani. Hasonló kísérletek már az USA-ban is zajlanak. Egyelőre a belvárosi zöldség nagyon drága, mert csak frissen és felaprózva használható, tehát nem lehet a maradékot a frigóba tenni. De az ízesített fogások csodálatosak. Az In Vivo főnöke szerint a vállalkozás akkor lesz rentábilis, ha az árak megnégyszereződnek. Ez ma még furán hangzik. De a friss termékek beszállítása a nagyvárosokba, a sokszor száz-kétszáz kilométerre vagy még messzebb lévő hagyományos, természetes termőterületetekről egyre lassúbb és egyre drágább. Az In Vivo főnöke szerint tehát a jövő, a belvárosi kőrengetegben létrehozott, egyelőre még különlegesnek számító technológiával működtetett zöldségeskerteké. (via AFP, képünk illusztráció)
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kijött egy friss agrárminisztériumi rendeletmódosítás, amivel a Magyarországon élő, a vidéki üldöztetés elől városokba betelepülő fajt tanítanák móresre.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Bár a kormányinfón még azt mondta a kormányszóvivő, hogy nem ismeri Dopeman kiskorúak megerőszakolásáról szóló számát, most a Harcosok órájában nyilatkozott Orbán Viktor új legjobb barátjáról.