Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Kívánom az új tulajdonosoknak, hogy olyan sikeresek legyenek, mint mi voltunk! – írta az üzletember, aki apránként adja át Simicska Lajos volt érdekeltségeit.
Közleményben fejezte ki elégedettségét a Közgép eladásával kapcsolatban az eddigi tulajdonos, Nyerges Zsolt. Az üzletember, aki júliusban Simicska Lajos érdekeltségeit vette át, pénteken jelentette be, hogy a Duna Aszfalt Kft.-nek adta át a társaságban levő részvényeit. Nyerges egyben a teljes igazgatósággal együtt lemondott. Az „új Közgépként” emlegetett tiszakécskei Duna Aszfalt a Mészáros Lőrinc üzlettársaként ismert Szijj László tulajdonában van.
Nyerges így értékelte az eladást: „Az elmúlt időszak tranzakcióit eredményesen lezártam. Egy befektető csak üzleti alapon tudja megítélni a cégek vásárlását vagy eladását, én pedig úgy érzem: jól szállok ki, szakmai és üzleti szempontból is sikeres üzleteket kötöttem.
A Közgép eladását kifejezetten eredményes és nyereséges üzleti döntésnek tekintem.
A Duna Aszfalt munkáját régóta ismerjük a piacról, és örülök annak, hogy egy ilyen kiváló szakmai befektetőt sikerült találnunk. Belépésük lehetőséget teremt a Közgép szaktudásának a továbbélésére, és garantálja a cég további működését. Kívánom az új tulajdonosoknak, hogy olyan sikeresek legyenek, mint mi voltunk!” – fogalmaz az üzletember.
A Közgép tündöklése a második Orbán-kormány idejére tehető, 2013-ban az építőipari cég által elnyert közbeszerzések értéke becslések szerint meghaladta a 300 milliárd forintot, nyeresége a következő évben 13 milliárd forintot tett ki. A hanyatlás pedig a korábbi tulajdonos, Simicska Lajos és Orbán Viktor közötti konfliktussal egy időben, 2015-től következett be. A társaságot még a közbeszerzésektől is eltiltották – ezt a döntést később bíróság semmisítette meg, ám tendert mégsem nyert azóta a cég. A Közgép bevétele 2015-ről 2016-ra 81,5 milliárd forinttal zuhant, a nyeresége pedig 9 milliárd forinttal csökkent.
A Duna Aszfalt ehhez képest szárnyal: 2017-ben a cég 43 milliárd forinttal tudta növelni árbevételét, amely így 75,6 milliárdos volt. Ebből 18,7 milliárdos profitra tett szert, amiből 12 milliárdot ki is vettek a tulajdonosok osztalékként.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A rendező a 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.