Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Kecskemét után Debrecenben is gyártanak már Mercedeseket – igaz, nem személyautókat.
Bemutatták a magyar Inter Traction Electrics második, saját fejlesztésű autóbuszát. Az egy éve elkészült háromajtós, városi változat után most a 12 tagúra tervezett típuscsalád második – kétajtós, elővárosi-helyközi – verzióját nézhették meg a közlekedési vállalatok vezetői és az újságírók.
A buszok gyártója a Mol által a nyáron felvásárolt budapesti ITK Holding leányvállalata. A járműveket a Mercedes úgynevezett járóképes – azaz motorral, sebességváltóval, kormány- és futóművel felszerelt – alvázára építik; ami viszont ezen felül van, azt hazai mérnökök tervezték. A német világcég hosszas minősítési eljárás alapján adta meg a magyar gyártónak azt a jogot, hogy a Debrecenben készülő buszokat Mercedes-emblémával hozza forgalomba.
A debreceni Mercedesek típusjele: Reform. A most bemutatott jármű hivatalos neve így Mercedes-Benz Reform LE, amiben az utolsó két betű jelentése: low entry, azaz alacsony belépésű. Ez annyit tesz, hogy a járműnek csak az első fele alacsonypadlós; teljesen alacsonypadlós, illetve csuklós buszok gyártását a németek nem engedélyezték a debrecenieknek.
Más irányban viszont egyre szélesebb az együttműködés. Már bejelentették, hogy a jövő év első negyedében záruló minősítési eljárás sikere esetén a magyar gyártó a Mercedes Sprinterek továbbfejlesztett, minibusz változatait is készíteni fogja.
Tegnap írták alá azt a szerződést is, amellyel az ITK újabb, 20 hektáros területet vásárol Debrecen határában. Meglévő gyára – amely egyúttal fejlesztési és képzési centrumként is működik – évi háromszáz darabos szériára képes; a leendő új üzemben, mint Kossa György elnök-vezérigazgató a HVG-nek elmondta, akár háromszor ennyi jármű is készülhet majd évente.
A Mercedes-Benz Reform tavaly bemutatott városi változata az ősszel kapta meg a típusbizonyítványt, így már a sorozatgyártása is megkezdődött. Az első debreceni Mercedes holnap már munkába is áll a cívisvárosban, amelynek autóbusz-közlekedését már tizedik éve az ITK működteti – egyelőre Volvo buszokkal.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.