Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kecskemét után Debrecenben is gyártanak már Mercedeseket – igaz, nem személyautókat.
Bemutatták a magyar Inter Traction Electrics második, saját fejlesztésű autóbuszát. Az egy éve elkészült háromajtós, városi változat után most a 12 tagúra tervezett típuscsalád második – kétajtós, elővárosi-helyközi – verzióját nézhették meg a közlekedési vállalatok vezetői és az újságírók.
A buszok gyártója a Mol által a nyáron felvásárolt budapesti ITK Holding leányvállalata. A járműveket a Mercedes úgynevezett járóképes – azaz motorral, sebességváltóval, kormány- és futóművel felszerelt – alvázára építik; ami viszont ezen felül van, azt hazai mérnökök tervezték. A német világcég hosszas minősítési eljárás alapján adta meg a magyar gyártónak azt a jogot, hogy a Debrecenben készülő buszokat Mercedes-emblémával hozza forgalomba.
A debreceni Mercedesek típusjele: Reform. A most bemutatott jármű hivatalos neve így Mercedes-Benz Reform LE, amiben az utolsó két betű jelentése: low entry, azaz alacsony belépésű. Ez annyit tesz, hogy a járműnek csak az első fele alacsonypadlós; teljesen alacsonypadlós, illetve csuklós buszok gyártását a németek nem engedélyezték a debrecenieknek.
Más irányban viszont egyre szélesebb az együttműködés. Már bejelentették, hogy a jövő év első negyedében záruló minősítési eljárás sikere esetén a magyar gyártó a Mercedes Sprinterek továbbfejlesztett, minibusz változatait is készíteni fogja.
Tegnap írták alá azt a szerződést is, amellyel az ITK újabb, 20 hektáros területet vásárol Debrecen határában. Meglévő gyára – amely egyúttal fejlesztési és képzési centrumként is működik – évi háromszáz darabos szériára képes; a leendő új üzemben, mint Kossa György elnök-vezérigazgató a HVG-nek elmondta, akár háromszor ennyi jármű is készülhet majd évente.
A Mercedes-Benz Reform tavaly bemutatott városi változata az ősszel kapta meg a típusbizonyítványt, így már a sorozatgyártása is megkezdődött. Az első debreceni Mercedes holnap már munkába is áll a cívisvárosban, amelynek autóbusz-közlekedését már tizedik éve az ITK működteti – egyelőre Volvo buszokkal.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Volt idő, amikor Orbán Viktor a nyugati szövetségeseivel tartott, és segédkezett Szlobodan Milosevics diktatúrájának megbuktatásában. Ma már azonban az orosz érdekek megtestesítőjeként az autokrata szerb vezetést támogatja.
Földes András riportja Munkácsról.
Ezúttal nem kellett fapadoson gubbasztania a miniszterelnöknek.
Egy száját kitátó, nemzeti színű oroszlán van a borítón.
Tűzoltók és mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája.”
Megfeledkeztek a felsőoktatásról.