Az oroszoktól nem félünk, a Metro leányát pedig megvesszük - masszív nyomulást jelentett be a Lidl-vezér

Ha a Lidl nem lenne, az Aldi elaludna - nyilatkozta Klaus Gehrig, a Lidl ügyvezető igazgatója, de azt beismerte, hogy az Aldi többször okozott már nekik fejfájást. A ritkán megszólaló vezető szerint "egészen masszívan" fognak előre nyomulni, van félnivalója a piaci szereplőknek.

  • hvg.hu hvg.hu
Az oroszoktól nem félünk, a Metro leányát pedig megvesszük - masszív nyomulást jelentett be a Lidl-vezér

Klaus Gehrig, a Lidlt és a Kauflandot tulajdonló cég, a Schwarz Gruppe vezetőjének megszólalása már önmagában is eseményszámba megy, a 70 éves Gehrig ugyanis nagyon ritkán nyilatkozik. Az egy németországi konferencián megjelenő cégvezér ráadásul bővebben beszélt a Lidl terveiről; például arról, hogy előrehaladott szakaszban járnak a tárgyalások a Metro leányvállalata, a Real 100 üzletének felvásárlása kapcsán.

Gehrig a német piacra nemrég belépett orosz tulajdonú diszkontlánc kapcsán elárulta: a Lidl nem tart a Mere-től. Az beérkezett adatok szerint nem volt forgalomcsökkenés azokban a Lidl-üzletekben, amelyek az új diszkontlánc első lipcsei boltja közelében vannak.

Az Aldi viszont többször komoly fejfájást okozott nekik, például mikor a saját márkák mellé beengedett az üzleteibe más márkákat is (eddig ugyanis kettejük közül csak a Lidl-ben lehetett Coca Colát vagy Nutellát venni). Gehrig ugyanakkor azt állítja, ez a lépés végül nem volt hatással a Lidl forgalmára.

Gehrig idézte az Aldi Süd elhunyt vezetője, Karl Albrecht mondását: „ha a Lidl nem lenne, az Aldi elaludna”, de hozzátette, hogy nekik is szükségük van az Aldi piaci jelenléte miatti „belső nyugtalanságra”.

Gehrig szerint a Lidl „egészen masszívan” fog előre nyomulni a piacon, többek között agresszívabb árazással lépnek fel. Az online kiskereskedelmi piacra ugyan nem terveznek belépni – „sosem lesz a Lidl Amazon vagy Alibaba” – és tapasztalataik szerint a házhozszállítást nagyon költséges kiépíteni. A bioélelmiszerek piacán viszont erősíteni fognak, és kedvező árazással szeretnék a piac jelentős részét meghódítani - írta a WirtschaftsWoche.

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.