Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A környezetvédők szerint nem kellene támogatni a nem elektromos autók gyártását.
Újabb 3 milliárd eurót biztosít a német kormány az ország autóiparának. Ezzel már 5 milliárd euróra emelkedik az állami támogatás összege, amellyel a gyengélkedő ágazatot próbálja versenyképessé tenni Németország.
Egymilliárd euro jut ebből a csomagból az elektromos autóipar támogatására - hangsúlyozta a berlini kormányszóvivő. Steffen Seibert elmondta-, hogy a kormány "hosszú távú strukturális változást" akar elérni ezzel a támogatással. "Tudjuk, hogy az ágazat nehéz helyzetben van, és ez több százezer ember munkahelyét fenyegeti" - mondta Peter Altmaier gazdasági miniszter.
Korábban Angela Merkel kancellár összehívta az iparág vezetőit és a szakszervezetek képviselőit, hogy tisztázzák a nehéz helyzetet, amelyet elsősorban a pandémia okoz, de nem csak az. A német autóipar versenyképessége csökken, különösen az elektromos autók terén nő a lemaradás. Mi sem mutatja ezt jobban minthogy az amerikai Tesla Berlin környékén építi új, elektromos autókat gyártó üzemét. Ilyen kihívás évtizedek óta nem érte a németek autóiparát.
Franciaország hasonló gondokkal küzd - ott Emmanuel Macron elnök 8 milliárd eurós támogatást nyújtott az autóiparnak.
A környezetvédők tiltakoznak
A Németországban különösen erős zöldek nem örülnek igazán a támogatási csomagnak- amint a Deutsche Welle erről beszámol. Környezetvédők azt kifogásolják, hogy a támogatás késlelteti a gyors áttérést a benzines és dízel járművekről a környezetkímélő autókra. A Bund környezetvédelmi szervezet szerint a hibrid autók támogatása hátráltatja a klímavédelmet, mert a járművek csak részben használnak elektromosságot.
Közben hétfőn jelentették be, hogy 500 millió eurós beruházással a Volkswagen fejleszti pozsonyi gyárát, és a közeljövőben 1 milliárd eurós fejlesztést terveznek Csehországban és Szlovákiában.
A kínai piac a fő vonzerő: a világ legnagyobb autós piaca gyorsan magára talált a koronavírus-járvány után. Ezért a német autóipart akár az anyaországban, akár külföldön elsősorban erre a piacra alapozza a számításait, miközben az európai piacokon stagnálás vagy visszaesés mutatkozik.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.