Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A környezetvédők szerint nem kellene támogatni a nem elektromos autók gyártását.
Újabb 3 milliárd eurót biztosít a német kormány az ország autóiparának. Ezzel már 5 milliárd euróra emelkedik az állami támogatás összege, amellyel a gyengélkedő ágazatot próbálja versenyképessé tenni Németország.
Egymilliárd euro jut ebből a csomagból az elektromos autóipar támogatására - hangsúlyozta a berlini kormányszóvivő. Steffen Seibert elmondta-, hogy a kormány "hosszú távú strukturális változást" akar elérni ezzel a támogatással. "Tudjuk, hogy az ágazat nehéz helyzetben van, és ez több százezer ember munkahelyét fenyegeti" - mondta Peter Altmaier gazdasági miniszter.
Korábban Angela Merkel kancellár összehívta az iparág vezetőit és a szakszervezetek képviselőit, hogy tisztázzák a nehéz helyzetet, amelyet elsősorban a pandémia okoz, de nem csak az. A német autóipar versenyképessége csökken, különösen az elektromos autók terén nő a lemaradás. Mi sem mutatja ezt jobban minthogy az amerikai Tesla Berlin környékén építi új, elektromos autókat gyártó üzemét. Ilyen kihívás évtizedek óta nem érte a németek autóiparát.
Franciaország hasonló gondokkal küzd - ott Emmanuel Macron elnök 8 milliárd eurós támogatást nyújtott az autóiparnak.
A környezetvédők tiltakoznak
A Németországban különösen erős zöldek nem örülnek igazán a támogatási csomagnak- amint a Deutsche Welle erről beszámol. Környezetvédők azt kifogásolják, hogy a támogatás késlelteti a gyors áttérést a benzines és dízel járművekről a környezetkímélő autókra. A Bund környezetvédelmi szervezet szerint a hibrid autók támogatása hátráltatja a klímavédelmet, mert a járművek csak részben használnak elektromosságot.
Közben hétfőn jelentették be, hogy 500 millió eurós beruházással a Volkswagen fejleszti pozsonyi gyárát, és a közeljövőben 1 milliárd eurós fejlesztést terveznek Csehországban és Szlovákiában.
A kínai piac a fő vonzerő: a világ legnagyobb autós piaca gyorsan magára talált a koronavírus-járvány után. Ezért a német autóipart akár az anyaországban, akár külföldön elsősorban erre a piacra alapozza a számításait, miközben az európai piacokon stagnálás vagy visszaesés mutatkozik.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
„A rendszerváltásnak három pillére kell legyen: a jogállam helyreállítása, az állami bűnszervezet, továbbá az orosz csatlósviszony felszámolása” – hangsúlyozza Magyar Bálint szociológus, a maffiaállam-elmélet kidolgozója, aki szerint a rezsimváltó ellenzék igazi szűk keresztmetszete Magyar Péter személye.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Nagy nap ez a mai a miniszterelnök szerint.