Richter-vezérigazgató: Nem hagyhatjuk cserben az orosz betegeket

Milyen nehézségekkel szembesül egy olyan magyar cég, amelynek mind Ukrajnában mind Oroszországban vannak érdekeltségei? Ezt is taglalta Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója abban az interjúban, amely a csütörtöki HVG-ben jelenik meg. Kiderül az is, mennyire ütötte meg a céget az extraprofitadó és az energiaár-emelkedés.

  • HVG HVG
Richter-vezérigazgató: Nem hagyhatjuk cserben az orosz betegeket

Háború Ukrajnában

Több mint három éve tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.

Az ukránok szinte naponta "bombázzák" a Richtert, hogy vonuljon ki az orosz piacról, de az orosz betegek cserben hagyásának érezné Orbán Gábor Richter-vezér, ha engednének a folyamatos ukrán nyomásnak. A vezérigazgatóval a csütörtöki HVG-ben jelenik meg interjú. Ebben több, a céget fenyegető ukrán ellenlépésről is beszámolt.

Az oroszországi jelenlét fenntartásával ugyanakkor nem csak a fenti nyomás állandó, de számos nehézséggel is meg kell küzdeniük, akár a szállítást, akár helyi gyáregységek működését nézik, például más, az orosz piacot bojkottáló nyugati cégek miatt. Ukrajnai érdekeltségeiknél ugyanakkor pozitív fejleményeket is tapasztaltak.

A csütörtöki HVG-ben megjelenő és hamarosan a HVG360-on is olvasható interjúban szó esik még arról, mire számít a cég az orosz vásárlóerőt tekintve, megismételhetőnek tartják-e a tavalyi kiugró eredményüket, mennyire ütötte meg őket az extraprofit-adó, és mit várnak a Belügyminisztériumtól, mint az egészségügyért felelős szervtől.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.