Horn Andrea
Horn Andrea
Tetszett a cikk?

Az újabb útvonalfejlesztés előtt álló Wizz Air lesz a Magyar Olimpiai Bizottság partnere az olimpikonok Párizsba, illetve hazautaztatásában.

A Wizz Air utaztatja a magyar olimpiai csapat tagjait a párizsi játékokra, az erről szóló megállapodást szerdán írta alá Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója és Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnöke.

Ennek értelmében a Wizz Air járatai gyakrabban, a hét minden napján közlekednek majd Budapest és a Párizshoz közeli Orly repülőtere között június 16-tól szeptember 30-ig.

Az olimpia végén különjáratot, „aranygépet” indítanak majd, amellyel az érmeseket hozzák haza.

Gyulay Zsolt az aláírás előtt arról beszélt, hogy a MOB több légitársasággal is tárgyalt, amelyek közül kiemelkedett a Wizz Air ajánlata. Ez biztosítja, hogy a sportolók bármikor kényelmesen ki tudjanak jutni a játékokra, hogy a beszállításukat soron kívül rendezzék, hogy a csomagjuk túlsúlya ne jelentsen gondot, és hogy olyan repülőtérre érkezzenek Franciaországban, ahonnan könnyen megoldható a transzfer.

Váradi ehhez azt tette hozzá, hogy a Wizz Air akarja támogatni a magyar sportolókat, és akarta, hogy hivatalos szállító lehessen, és az a céljuk, hogy biztosítsák: az olimpikonoknak csak a felkészülésre és a versenyzésre kelljen figyelniük.

A vezérigazgató emellett több új útvonal indulását is bejelentette. Júniustól

  • Brassóba heti háromszor,
  • Brüsszelbe hetente ötször,
  • Bukarestbe a hét minden napján,
  • Jerevánba hetente kétszer,
  • Stuttgartba hetente ötször és
  • Valenciába hetente háromszor

is repülnek majd a Wizz Air gépei Budapestről. Emellett 13, már meglévő útvonalukon sűrítik majd a járatokat (Párizs mellett Alicante, Athén, Bázel, Glasgow, Madrid, Málta, Milánó, Nápoly, Nizza, Róma, Thesszaloniki, Tirana).

Váradi beszélt a tavalyi eredményeikről is. Elmondta, hogy 2022-höz képest 32 százalékkal nőtt az utasaik száma, a koronavírus-járvány előtti szinthez képest pedig 54 százalékkal. Ez utóbbi adatot azért is emelte ki, mert az európai légi forgalom még el sem érte a pandémia előtti szintet. Magyarországról 24 százalékkal utaztak velük többen, mint egy évvel korábban.

„Mi vagyunk Magyarország vezető légitársasága, mi vagyunk Magyarország nemzeti légitársasága de jure és de facto is” – jelentette ki, és hozzátette: pillanatnyilag 38 százalékos a részesedésük a magyar piacon, a második légitársaságé 26 százalék, a többi pedig megoszlik a további cégek között.

Ez utóbbi adattal kapcsolatban megkérdeztük Váradi Józsefet, mit szól Michael O'Learynek, a Ryanair vezérének néhány nappal ezelőtti kijelentéséhez, amelyben a Wizz Air felső vezetőit kamugépeknek nevezte, és úgy fogalmazott: a légitársaságnak esélye sincs versenyre kelni a Ryanair magyar piacon is vezető pozíciójával.

Nem tudom, Michael O'Leary lehet, hogy valamilyen kábítószer hatása alatt nyilatkozta ezt. Engem még úgy tanítottak matematikából, hogy a 38 százalékos piaci részesedés nagyobb, mint a 26, de lehet, hogy én jártam rossz órákra.

Mi, azt gondolom, hogy versenyzünk, itt vagyunk, azt tesszük, amit a haza megkíván tőlünk. Most olimpia van, támogatjuk az olimpiát, foci-Eb van, támogatjuk a foci-Eb-t. A Covidnál azt támogattuk, ami akkor volt szükséges az ország számára. És egyébként messze mi vagyunk a legnagyobb légitársaság Magyarországon a legszélesebb útvonalhálózattal, a legtöbb székkapacitással, és 50 százalékkal nagyobbak vagyunk, mint a második légitársaság. Nekem a matek így áll össze” – mondta.

Ryanair-vezér: Ha megveszi az állam a Budapest Airportot, az magasabb jegyárakat hozhat

Az ír fapados légitársaság 66-ra bővíti úticél-pontjai számát, egyben a magyar kormány kikezdése mellett is a hazai piac legnagyobb játékosa kíván lenni. Idén jelenős befektetések nyomán lehagyhatja a Wizz Airt, egyben a hazai piac vezetői pozícióját is tovább erősítheti.

Arra az újságírói kérdésre, mit ért az alatt, hogy a Wizz Air Magyarország nemzeti légitársasága, azt mondta: nem most lettek azok, mindig is azok voltak. „Jogi értelemben véve is így van, mert az ország zászlaja alatt repülünk. Jelképesen ez azt jelenti, hogy amikor valaki a Wizz Air gépein utazik, magyar földön van, a magyar törvények vonatkoznak rá” – mondta, majd felidézte, hogy a koronavírus-járvány alatt egészségügyi berendezéseket, lélegeztetőgépeket hoztak több mint száz alkalommal Kínából, illetve hogy a magyar kormány cargogépét is ők reptetik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!