A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Percekig tartó tapssal fogadta a nemzetközi sajtó és a fesztiválközönség Kocsis Ágnes legújabb filmjét a 63. cannes-i filmfesztiválon. A Pál Adrienn című alkotás világpremierjét vasárnap tartották a cannes-i filmes seregszemle második legjelentősebb, Un certain regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű versenyprogramjában.
A rendezőnek, a film többi alkotójának és a szereplőknek sokan gratuláltak a díszbemutatót követően a Fesztiválpalota folyosóján. Kocsis Ágnes az MTI-nek elmondta: úgy érezte, a közönség nagyon jól fogadta a filmet; nevettek, amikor a helyzet úgy kívánta és érezhető volt a teremben a csend, amikor olyan jelenet volt a történetben.
A Pál Adrienn című alkotást a bemutató előtt vette meg egy nemzetközi forgalmazó, így Cannes-ban jelentős reklámot kapott: szaklapokban, óriásplakátokon hirdetik. A különös hangulatú, valamivel több mint kétórás film Piroska, egy túlsúlyos, érzéketlenné vált ápolónő története. A nő az elfekvő osztályon dolgozik, életét körbefonja a halál. Egy nap elhatározza, hogy megkeresi régen elvesztett gyerekkori barátnőjét, Pál Adriennt. Felkeresi régi ismerőseit, s miközben a velük folytatott beszélgetések nyomán saját emlékeit próbálja összegyűjteni, lassanként rábukkan Pál Adrienn nyomára, és megtalálja önmagát.
A főszereplő önmagára találása mellett a rendezőt elmondása szerint elsősorban az érdekelte, hogyan működik az emlékezet. „Ez nagyon szubjektív dolog: teljesen átszűrjük és átformáljuk a valóságot a személyiségünkön, s ezáltal a közös emlékek is egész másképp élnek egyes emberekben” - mondta a rendező. A főszereplő túlsúlyossága pedig szándéka szerint egy újabb réteget adott a történethez: a kövér embereket diszkriminálják, sok az előítélet velük szemben, és ezáltal érzékenyebbé válnak. Piroska önmagára találása a mások elfogadásáról is szól.
A film főszerepét Gábor Éva, jelenleg rádiós hírszerkesztőként dolgozó amatőr színész alakítja. Partnerei: Znamenák István, Horváth Ákos, Pokorny Lia és Hegyi Izabella. A Pál Adrienn Kocsis Ágnes második filmje, magyar-holland-osztrák-francia koprodukcióban készült. Forgatókönyvét a rendező férjével, Andrea Robertivel közösen írta, aki állandó alkotótársa.
Kocsis Ágnes nem először szerepel Cannes-ban: a sikeres rövidfilmek után 2006-ban készített, Friss levegő című rendezői diplomafilmje a nemzetközi közönségnek szintén a cannes-i filmfesztiválon mutatkozott be, a Kritikusok Hete programjában. Ugyanabban az évben A vírus című rövidfilmjével a Cinéfondation programjába is meghívták, ahol a Tim Burton elnökölte zsűri a harmadik díjjal jutalmazta.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.