szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Premier előtti vetítésekkel és régi kedvencekkel is várják a nézőket az idei Artmozik éjszakáján, május 11-én késő délutántól másnap hajnalig öt fővárosi moziban.

A mozik ismét egy-egy tematika köré csoportosították a választékukat:

A Művész moziban Rendezők éjjele címmel egyebek mellett Roman Polanski, Wim Wenders és Lynne Remsey új filmje lesz látható az országos premier előtt, de Tarantino első sikere, a Kutyaszorítóban is visszatér a moziba. Szerepel a programban még David Lowery Ghost Story, valamint Wes Anderson Kutyák szigete című alkotása is.

A Puskinban Fókuszban az igaz történetek címmel vetítik a legutóbbi Oscar-nyertes filmek közül az Én, Tonyát és A legsötétebb órát, de ugyancsak premier előtt lesz látható a Vissza a gyökerekhez és az Egy burka, egy nadrág című francia vígjáték is.

A Toldi mozi kínálata Veszélyes szerelmek történetei címmel vonultatja fel a Szicíliai kísértettörténet című olasz-francia-német filmdrámát vagy az Így csajozz egy földönkívülivel című romantikus sci-fit. Premier előtt vetítik többek között a Merülés a szerelembe című német-francia-spanyol-amerikai romantikus filmet, valamint a japán Naomi Kawase A naplemente ragyogása című romantikus drámáját.

A Kino Cafe Nők - szerepek elnevezésű válogatásában lesz látható a Lady Bird című amerikai vígjáték, az Arcélek, útszélek című francia dokumentumfilm és Ridley Scott már-már klasszikusnak számító műve, a Thelma és Louise.

A Tabán mozi magyar alkotásokat tűz műsorára. Többek között Bogdán Árpád Genezis, Lengyel Balázs Lajkó - Cigány az űrben és Mészáros Márta Aurora Borealis - Északi fény című alkotását láthatják az érdeklődők.

A részletekről ide kattintva olvashat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vándor Éva Kult

Kit érdekel az igazság, ha két nő esik egymásnak?

Tonya Harding és Nancy Kerrigan konfliktusának a mítoszát az tartja életben, hogy a mai napig nem tudjuk, kinek van igaza. A kilencvenes évek tökéletes műkorcsolyás bulvárbotránya viszont sokat elárul arról, hogy milyen könnyen címkézünk, és milyen nehezen lehet levakarni ezeket.

Bicsérdi Ádám Kult

A Viszkis menti meg idén a magyar közönségfilmek becsületét

Az Ambrus Attila történetét fiktív elemekkel bemutató filmben az a jó, hogy jókor gyorsít és lassít: az adrenalintól túlfűtött autós üldözések és rablások feszesek, a líraibb, az egyéni drámának megágyazó részek pedig indokoltan visznek el talán a vártnál több játékidőt. Antal Nimródról eddig is tudtuk, hogy jó rendező, de A Viszkissel amerikai munkáinak tanulságait is ügyesen hasznosítja. Ezzel pedig A Viszkis lett az a film, amely az idei nagy költségvetésű hazai produkciók közül igazán komolyan vette a magyar nézőket.