szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pólya Zsombor „elszállításra valónak ítélte” a Roskovics Ignác-szobrot.

Egy dobozt talál a Roskovics Ignác-szobor helyén az, aki a Dunakorzón sétálgat: egy képzőművész, Pólya Zsombor szerint ugyanis megkérdőjelezhető Kolodko Mihály alkotásának művészeti értéke – szúrta ki a 24.hu.

A Derkovits-ösztöndíjat 2018-ban, illetve 2019-ben is elnyert fiatal alkotó, Pólya – akinek munkáit az OSA Archívum mellett a Magyar Fotográfiai Múzeum, illetve a Magyar Nemzeti Múzeum is őrzi – egy köztéri alkotásokat bemutató cikket olvasva szembesült azzal, hogy a szerző a történelmi emlékművekkel, illetve Pauer Gyula és Can Togay Cipők a Duna-parton (2005) című, az Országház közelében álló alkotásával egyenrangúként tárgyalja a jobbára szellemesnek, viccesnek szándékolt, közérthető és szelfire csábító zsánerszobrokat, köztük Kolodko a Dunakorzón felállított, Roskovics Ignác festőt alkotás közben ábrázoló szobrát – teszi hozzá a lap.

Mint Pólya Zsombor az Instagramon írta,

az alkotás másolat, párja Ungváron található, a két szobor között annyi a különbség, hogy mindketten az éppen aktuális látványt „festik”, egyik az Ung folyó partját, másik a Lánchidat és a Dunát.

Hozzátette: „Roskovicstól egyébként távol állt a plein air festészet, azaz valószínűleg soha nem festette ilyen módon egyik képét sem, így szobra többszörösen is hazug, jelentéktelen, harmadlagos tákolmány, a festészet közérthető és perverz metaforája, nem műalkotás, így műélvezeti értéke sem lehet. Szeretném azt gondolni, hogy nem ez jellemzi a budapesti ízlést, ezért bedobozoltam, elszállításra valónak ítélve a szobrot.”

Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!