Kösz mindent, Hobo!
 

Kösz mindent, Hobo!

Nyolcvanéves lett a zenész, író, költő és bohóc, aki nem készült ugyan egész népét taní-tani, de mégis sokak legfontosabb irodalomtanára, akit gyűlölünk vagy szeretünk, és akit Hobónak hívnak.






Poszthumanizmus mint posztpolitika – képzőművészeti kiállítás a hormonokról
 

Poszthumanizmus mint posztpolitika – képzőművészeti kiállítás a hormonokról

Egymásba oldódva – Endokrin rezsimek címmel különleges kiállítás látható március 2-ig a Trafó Galériában. Az egymástól látszólag távol eső területeket összekapcsoló tárlat művészeti alkotásokon keresztül vizsgálja a hormonok életünkre gyakorolt hatását. A nem mindennapi vállalkozást szociológia-elméleti nézőpontból elemzi az alábbi írás.

Básthy Ágnes Básthy Ágnes



Lángoló hidzsábok, cenzúrázott művészek – az Oscar-jelölt A szent füge magjáról
 

Lángoló hidzsábok, cenzúrázott művészek – az Oscar-jelölt A szent füge magjáról

Irán mindent elkövetett, hogy megakadályozza külföldön a bemutatását, mégis kijutott a tavalyi cannes-i filmfesztiválra, majd a zsűri különdíját elnyerte, és most a legjobb nem angol nyelvű film kategóriájában az Oscar-díjért versenyez A szent füge magja. A rendező, Mohammad Raszulof megszökött hazájából még azelőtt, hogy filmje miatt börtönbe került volna.



„Egy darabig nem tudtam magamban hova tenni ezt a népszerűséget” – 100 éve született Szirtes Ádám
 

„Egy darabig nem tudtam magamban hova tenni ezt a népszerűséget” – 100 éve született Szirtes Ádám

A Tápiósápról induló Szirtes Ádám a világháború utáni négy évtized meghatározó filmszínésze. A Port listája szerint negyven év alatt 118 filmben szerepelt. Még a filmes főszerepekből is több jutott neki, mint ahány évet eltölthetett a pályán. A 65. születésnapját sem érhette meg. Színpadi színészként kevesebb megbecsülést kapott, mint amennyi magasztaló kritikát. Mélyebbről magasabbra nem jutott senki más.

Révész Sándor Révész Sándor