Ma már több időt töltenek az európaiak a világhálón, mint folyóiratok és napilapok olvasásával együttvéve. Az internet aránya 20 százalékra növekedett az európaiak médiafogyasztásában.

Ez az Európai Interaktív Reklámszövetség (EIAA) legfrissebb felmérésében áll. Tavaly decemberben a médiafogyasztásban az internet még csupán 10 százalékot tett ki.

Az európaiak már több időt töltenek a világhálón, mint folyóiratok (8 százalék) és napilapok (11 százalék) olvasásával együttvéve, de kevesebbet, mint rádióhallgatással (30 százalék) vagy tévézéssel (35 százalék).

Az internethasználat növekedése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a felhasználók elhanyagolják a tájékozódást a hírekről, a napi eseményekről. A megkérdezettek 61 százaléka rendszeresen látogat legalább egy hírportált, és 37 százalékuk online is olvas újságot.

A megkérdezettek 61 százaléka szerint az internet tájékozottsági előnyt ad, 50 százalékuk számára pedig a kedvenc hírforrást jelenti. A felmérés szereplőinek 70 százaléka szerint az internet a legjobb hely ahhoz, hogy megtalálják azt, amit akarnak, amikor akarják, 80 százalékuk pedig a leginkább időhatékony médiumként jellemezte a világhálót.

Az európai eredmények egyeznek egy nemrég elkészült amerikai felmérés következtetéseivel: Amerikában első alkalommal fordult elő, hogy az internet-felhasználáson belül az információs szolgáltatások igénybe vétele és a szórakozás megelőzte a kereskedelmi vagy a keresési tevékenységeket. (euro.hu)
Schmidt Máriáék visszatartják az Orbán-videóért járó pénzeket

Schmidt Máriáék visszatartják az Orbán-videóért járó pénzeket

Fotókiállítás és ingyen Sziget-jegy is belefért Schmidt Máriáék és a Sziget 200 milliós szerződésébe

Fotókiállítás és ingyen Sziget-jegy is belefért Schmidt Máriáék és a Sziget 200 milliós szerződésébe

Markos György abbahagyja

Markos György abbahagyja

Ebből a svájci Bentleyből nem lesz most a Balkánon úri használt autó

Ebből a svájci Bentleyből nem lesz most a Balkánon úri használt autó

Elaludt a sofőr a Skodában, frontális ütközés lett belőle

Elaludt a sofőr a Skodában, frontális ütközés lett belőle

Konkurenciát kap a Ferrari, újabb luxusmárka nyit szalont Budapesten

Konkurenciát kap a Ferrari, újabb luxusmárka nyit szalont Budapesten