A türelmes Bánkutya sokezer fotójából szemezget ez a rendhagyó Nagyitás-mustra, ezzel köszönve meg az együtt töltött éveket a HVG fotórovatának éléről másfél évtized után sajátos belátó önkéntességgel távozó Bánkuti Andrásnak az általa verbuvált csapat.

Fél fülén telefon, a másikkal rád figyel, nem tudni, hogy éppen kinek válaszol, kitől kérdez, kitől kér egy pillanatnyi türelmet, s közben néhány instruáló, kérdő szót vet egy-két-három íróasztallal odébb. Mindeközben a sajátjánál ülve feltűnően gesztikulálásmentes, hogy is lehetne másképp, jobb keze az egérrel matat (másfél órája ígérte, hogy ötpercmúlva megvan, hogy tízpercmúlvaottvagyok), a ballal kétszáz fecnije között kutat reménytelenül, harmadik kezével levelet, számlát ír alá, DVD-t feliratoz.

Fényképész berkekben egyetlen olyan szituáció ismert, amikor - az egyiklábaittamásikott - Bánkuti András türelmes: akkor, amikor objektív van a kezében. Akkor van türelme rábeszélni az éppen elnöki hatalomvárományos Borisz Jelcint, hogy jöjjön ki a Kreml hídjára nyakkendőt igazítani, van türelme kivárni azt az egyetlen pillanatot, amikor a mindig famulusok körbevette magányos Kádár János egy pillanatra tényleg egyedül marad, s van türelme egy országos eseményen a helyszínre küldött (küldött? odarohanva) riporteri kötelezettség teljesítése mellett, közben a kulisszák mögé kukkantani.

1980. Győri Balett
©
1984. Ladányi Andrea
©
1985. Nagybaracska
©
1987. Leningrád, Szovjetunió
©
1988. Grósz Károly és Kádár János az Országházban
©
1989. Kárpátalja, Ukrajna
©
1989. Berlin
©
1989. Budapest, Keleti pályaudvar
©
1989. Örményország
©
1989. Március 15. Budapest
©
1989. Budapest
©
1990. Moszkva
©
1990. Borisz Jelcin, Moszkva
©
1990. Józsefváros
©
1990. Szondi telep, Miskolc
©
1992. Moldavia
©
1993. Menekülttábor, Kerepestarcsa
©
1995. Csernobil, Ukrajna
©
1997. Kocsisor, Budapest
©
1999. Irán-Teherán
©
2000. Párizs
©