szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Turizmus Zrt. közleménye szerint a programra elsőként jelentkezőknél a díj érvényessége az elmúlt évben lejárt, ezért azt ismételt pályázással meg kellett újítani. Így az idén nemcsak az új nyerteseknek adták át a díjat, hanem annak a 3 étteremnek és 3 szállodának, amelyek már második alkalommal nyerték el.
   
A Magyar Turizmus Minőségi Díjjal a hazai szolgáltatók számára lehetőség nyílik arra, hogy az objektív szempontrendszer
alapján garantált minőségi szolgáltatásaikkal kitűnjenek a turisztikai vállalkozások között. A Nemzeti Turisztikai Bizottság koordinálásával a magyarországi turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és megbízható értékelésére szolgáló Magyar Turizmus Minőségi Díjat 2006-ban vezették be. Az elismerést a magyar turizmus állami irányítása által támogatottan, a szakmai szervezetek és szakemberek bevonásával fejlesztettek ki.
   
Jelentős nemzetközi elismerést jelent, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot. Ennek megfelelően a Magyar Turizmus Minőségi Díj az európai kritériumokat igazoló 2Q jel használatára is jogosultságot ad a díjnyertes éttermeknek és szállodáknak. Az elmúlt öt évben 99 jelentkező közül 81 szolgáltató kapta meg a kiemelkedő minőségre utaló díjat, amely 3 évig érvényes, bármikor ellenőrizhető, és a szolgáltatások minőségi romlása esetén visszavonható. Az elmúlt években az utóellenőrzések alkalmával 3 szállodától és 1 étteremtől kellett visszavenni a korábban elnyert díjat, a színvonal látványos csökkenése miatt.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!